Smiley Startet 10.Juli.2014 Del på Facebook Startet 10.Juli.2014 Jeg er "verdens" dårligste selger og har fått en liten personlig utfordring; jeg solgte en brukt rib (båt 2012 mod. Motor 1999)i våres. Etterspørselen var lav, men etter at jeg senket prisen endel dukket noen interessenter opp. Etter noen tusenlapper pruting over telefonen ble vi enige. Han kom (ca.1.mai) og jeg satte båten på vannet for prøvekjøring. Selvfølgelig oppførte motoren seg langt dårligere en jeg er vant med. Den stoppet flere ganger på tomgang. Mekaniken(broren) kjøper hadde med seg konstanterte feiljusterte forgassere, i tillegg så virket ikke turteller. Kjøper ba om ytterligere 1500,- i avslag, og fikk dette. Alle var da fornøyd, vi dro båten opp på henger for tørr kontroll og transport. Så skrev vi kontrakt og penger ble overført. Etter 2 uker ringte kjøper, han fikk ikke lanterner til å virke. Jeg spurte om han hadde sjekket sikringen, og han svarte nei. Så hørte jeg ikke noe mer..... før på mandag. Da fikk jeg telefon fra en herremann som skulle reise og kikke på en båt til salgs, min gamle...og han trodde han ville kjøpe den.... Jeg gikk på finn.no, og fant den med en gang. Med mine gamle bilder og og litt redigert tekst. I dag fikk jeg så sms fra han som kjøpte av meg. Han skrev at han hadde hatt mange utlegg på alle feilene på båten han kjøpte av meg, og lurte på om jeg kunne betale noe av det. Jeg spurte da omhvilke feil det var snakk om, og han svarte at han hadde fått risting i motoren, og levert den på verksted. De hadde reparert en livsfarlig og amatørmessig kobling mellom styresystem (hydraulisk) og motor. Prislapp 8000,- I tillegg så mente kjøper å ha brukt mye tid på å rette opp i det elektriske som også var amatørmessig lagt opp. Dette er forsåvidt også riktig da det var typisk hastverksjobb, men både kjøper og mekaniker hadde hodene sine langt inne i styrekonsollen ved prøvekjøring pga. problemene vi opplevde da. Ledningenes mangel på orden og oppheng var svært synlige da. Jeg spurte hvorfor han ikke hadde tatt kontakt med meg når problemet med styringa oppsto, og svaret var at da var han så drittlei å ordne med båten at han ville bare ha den på verksted. Jeg sier at han har jo da betalt det dobbelte ved repareasjon enn hva en ny komplett styring ville koste, men får til svar at styringen er såpass viktig for sikkerheten at det måtte uansett fikses av verksted. Men du har jo solgt båten sa jeg til han, hvorfor tar du opp dette med meg nå da? Jeg skjønte at det ikke var meningen at jeg skulle vite det(annonsen var allerede slettet på finn.no). Svaret var dog at han kunne ikke ha den fordi det var så mye problemer med den. Jeg har nå bedt om å se den uttalelsen han hevder å ha fra verkstedet om den farlige koblingen og det amatørmessige arbeidet. Får jeg dette så skal jeg ta en telefon til de å få flere detaljer. Jeg har nemlig problemer med å se hva dette kan være, da kun originaldeler fra styresystemet ble brukt under montering. Kanskje finnes det ikke engang noen verksted-uttalelse......? Med forbehold om egen objektivitet; bør jeg sitte igjen med moralske kvaler etter dette, eller er det bare å feie bort og mene at her er dette er en fyr som vil tyne ut noen kroner? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
LALUNA II Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Glem hel skiten er mitt råd ...han prøver bare å loppe deg for mere penger da han fant ut at du var ettergivende tidligere ..... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Søringen Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Tydeligvis en kynisk person du har med å gjøre. Ser ikke han har noe sak å komme med, så avvis forslaget han stiller. Kjøper du en brukt båt med en 15 år gammel motor kan en jo ikke forvente at alt er som levert ny fra fabrikk! Og han har jo sett og godkjent båten på kjøpstidspunktet. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Bare la det gå forbi deg du. Du har krav på å rette feil på det du selger selv. Når han leverer det på verksted og fikser det så har han ingen sak. Mangler skal også meldes innen rimelig tid. Synes det er litt for sent når båten allerede er solgt videre. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Håper du klarer å riste det av deg. Du har større ansvarsfølelse en nødvendig. Det er sjelden magefølelsen min gir så tydelig beskjed at den fyren du solgte til er en diger kødd. Han har ingen rettigheter uansett når han skyter først og spør etterpå. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Skipper Worse Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 For sen reklamasjon, se denne artikkelen. Dessuten har han både reparert og solgt før ham kontaktet deg, og det stenger for ethvert krav. Glem det. Enkelt og greit! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
quantumduck Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Glem hel skiten er mitt råd ...han prøver bare å loppe deg for mere penger da han fant ut at du var ettergivende tidligere ..... Han har besiktiget båten med mekaniker og alt ... påpekt mangler og fått avslag for disse. Ikke mer å fire på etter min mening. Her nytter det forøvrig ikke å tenke på moral slik tittelen antyder, da den er ulik fra person til person. Her får man heller forholde seg til kjøpsloven hvis bokstav er lik for alle. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 11.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Takk for støtten. Dette er nettopp grunnen til at jeg hater å selge..... Jeg pleier å beskrive meg selv som både den perfekte kjøper og selger; kjøper dyrt og selger billig. Jeg har fortsatt ikke sett noe til verkstedrapporten han skulle sende i går, så jeg heller mot å tro at den var et skremmeskudd. Da senker jeg skuldrene og nyter sommeren istedet..... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
2xDiesel Svart 16.Juli.2014 Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Noen mennesker er kyniske og vil prøve seg uansett hvis de ser muligheten til å tjene ei krone.Glem hele greia, fyren har ikke bakkekontakt!!!Solgte nettopp båten min hvor jeg avviste en kjøper som stilte opp på kaia med kjøpesummen!Grunn: Det stod skrevet problemer i panna på fyren med store bokstaver. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 16.Juli.2014 Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Fikk ikke solgt båten ifjor, men fikk et bud usett. Det tok jeg ikke, nettopp fordi jeg ikke ville havne i den situasjon at kjøper begynte å reklamere på alt mulig i ettertid. (Og i år er jeg glad jeg ikke solgte.......uansett. Båtlivet er herlig.) Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 16.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Denne kjøperen ga egentlig alle de riktige signalene, selv om jeg hadde en mistanke om at det var et impulskjøp. Kommunikasjonen under salget var også fin. Ja, til og med når han tok kontakt med noen småproblemer (lanternesikring) rett etter overtagelsen var tonen svært god. Jeg ble derfor svært overrasket over "kravet" jeg fikk. Men, nå skal det sies at jeg ikke har hørt en lyd fra ham etter at jeg ba om å få oversendt dokumentasjonen fra verkstedet..... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.