Øyeren24 Startet 13.Juli.2014 Del på Facebook Startet 13.Juli.2014 Hei! har tenkt til og få inn noe større motor i Nidelven, Og har tittet litt på poster her på baatplassen angående motorbytte i en Nidelv 24. Det står en pen Yanmar 3hm30 34hk i den nå, Noen som vet eller har en større motor i Nidelven sin? og tips til motor. Yanmar er det som er i sikt av motorbytte, Tenkte meg noe som 4cylinderen 45hk-60 :) Bilder hadde vært knall! Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart 13.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Dette er en Yanmar 4JM-TE og som sitter i en nidelv 24 her på forumet. denne motoren veier 245kg og ser ut som det går fint. tenkte meg noe lignende ! her er specsa på akuratt denne motoren ( http://www.yanmar.no/arch/_img/9051367.pdf Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Har sett Nidelv24 med 60hk VP der jeg tror det har vært kuttet hull i veggen inn mot kabinen for å få plass. Ellers er det vel begrenset hva du kan få ut av større motor ifht fart. Da må du ev montere større flaps bak. Kk Sitér dette innlegget Link to post
PaulS Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Enig med KongKing. Ville ikke tatt bryet/kostnaden med å bytte ut en 34 hester i Nidelv 24. Den bør passe bra til båten;) VP-en det refereres til her er MD21 på 61 hester - men det er på det usannsynlig høye turtallet 4500:/. Effekt ved 3000 omdreinger er kanskje 40 hester. Altså lite og hente her. Pluss at denne motoren bygger inn i kabinen Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart 13.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Ja Yanmaren som sitter i gjør jobben sin :) men hvis jeg skulle hatt en større og nyere motor så måtte jeg overhale som jeg skal til vinter og isåfall selge den og se etter annen yanmar som er litt mere futt i da :) bygge ut flapsa bak skal jeg også gjøre til vinter så det blir artig. :) holder med 45-50hk er ikke stort mere du får plass til som dere sier Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Trenger du mer fart så anbefaler jeg å kjøpe en annen båt :-) tror det er enklere og billigere. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart 13.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Nidelven er gull for meg så den blir ikke byttet ut nei! :-) er bare det lille extra som gjelder hehe, skal jo ha ut nidelven på fjoren når den tid kommer så da er det greit med en trofast motor som er knall stand spørr du meg :) desuten så er det digg og se nedi motor rommet når den skinner og allt er på stell! Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 En nabobåt i havna satte inn en 42hk Vetus i sin Nidelv 24. Gikk veldig greit det. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Har installert flere Craftsman 42 hk i Nidelv 24. Denne motoren passer rett inn og passer båten veldig bra Sitér dette innlegget Link to post
Øyeren24 Svart 13.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Ja okei :) men blir ikke noe ny motor, får se hva jeg kommer over på finn.no / -Kaftein ØL craftman passa rett på motor festene eller? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.