Jump to content

Reg-nr


BEG

Recommended Posts

Pratet med småbåtregisteret tidligere da båtkortet mitt ikke er annkommet enda. De kunna da fortelle at en underleverandør ikke klarte å holde tritt med mengden som skulle leveres ut. Men de hadde fått inn en del extrabemmaning for å komme seg ovenpå igjen.

 

 

GeV

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Hører at noen har fått nytt reg-nr til båten. Meldte "overgang" til nye registeret i vinter. Men har ikke fått nytt skilt. Flere som er i samme situasjon?

 

Mvh. BEG

<{POST_SNAPBACK}>

Prøver du å fortelle oss at vi skal bytte registreringsnummer etter at vi har gått over til Redningsselskapet? Hørte rykter om at disse merkene er store og stygge, stemmer det?

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Jeg sendte inn skjema for nyregistrering allerede i januar. Dette ble sendt til ny adresse, til Redningsselskapets småbåtregister, på Høvik. Jeg har purret flere ganger og fått beskjed om at jeg måtte vente og da det ikke var noen hast for meg var jo det greit. Imidlertid begynte det nå å nærme seg henting av ny-båten og jeg ville ha registreringen i orden.

 

Da jeg nå undersøkte hvor saken stod viste det seg at dem ikke hadde det tilsendte skjemaet og at jeg måtte sende nytt :cryin:

 

Jeg sendte ved et brev inkl. kopi av forrige skjema datert i midten av januar. Etter dette gikk det bare noen få dager før jeg fikk båtkort tilsendt, m/en liten feil på (har nå fått nytt). Nummerskilt får jeg tilsendt direkte fra en underleverandør etterhvert, stod det i det medfølgende brevet. Så får jeg vente 'litt til' da :crazy:

 

Vi får tro nytt nummerskilt kommer i posten snart... :sailing:

Link to post
Share on other sites

Det er noen forskjeller mellom gamle og nye.

 

Selve merkene er nesten like store,men det nye er ca 2 cm bredere og ca 1 cm høyere.

 

Det gamle har sorte bokstaver og tall på sølvgrå bunn med 4 X Tollvesenet Småbåtregisteret som små gullbokstaver nederst. I tillegg en rad oppe og nede med små,nesten usynlige ankere som annenhver gang er enten vendt opp eller ned.

 

Her fyller selve nummeret ut nesten hele merket.Det er dette som er hovedbudskapet med liten markedsføring av Tollvesenet og Småbåtregisteret med andre ord.

 

 

Når det så gjelder det nye så er det her også sorte bokstaver og tall,men av en litt annen skrifttype som er ca 1 cm lavere på hvit bunn. Samtidig er de trukket noe mer sammen slik at selve nummeret på 3 bokstaver og 3 tall ikke opptar mer lengdeplass enn tilsvarende 5 på det andre. Disse står oppå et svakt trykk av det røde korset samt RSSR i blått. Nederst har vi www.redningsselskapet.no i blått.

 

I tillegg er det så i venstre del av merket Redningsselskapet i rødt, samt flagget deres over det igjen.

Under ordet Redningsselskapet har vi sikkerhets- og småbåtregisteret i blått. Nederst er RSSR i litt større blå bokstaver.

 

For egen del må jeg si at begge merkene godt kan godkjennes som likeverdige i bruk og med god design. Dette dreier seg vel egentlig om smak og behag,og det er som kjent forskjellig hos oss alle.

 

l

Link to post
Share on other sites

Etter en liten tid, ( den tiden jeg ble forespeilet av NSSR) kom regpapirene på Majali, ikke noe problemer i det heletatt, det eneste var at de ikke rakk å gjøre ferdig fakura, så den kommer senere, Hvis det hadde vært statlig hadde vel fakturaen og purregebyr kommet først....

 

Her kommer bilde:

 

Bilde

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Etter en liten tid, ( den tiden jeg ble forespeilet av NSSR) kom regpapirene på Majali, ikke noe problemer i det heletatt,  det eneste var at de ikke rakk å gjøre ferdig fakura, så den kommer senere, Hvis det hadde vært statlig hadde vel fakturaen og purregebyr kommet først....

 

Her kommer bilde:

 

Bilde

 

Erik

<{POST_SNAPBACK}>

Gross og gru, slike skilt kommer ikke på min båt. :smash::smash:

 

Raklame også, hmm..... :headbang::headbang:

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

kommer nok på siderutene mine i år, enn i noe kuttet utgave...

 

Så får jeg litt tid til å finne bokstaver og tall i lik font som "majali" før neste år...

Men reklamen irriterer meg ikke, jeg syntes nesten det er litt "status" å ha en tilknytning til redningsselskapet....

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Må vel være mulig å klippe bort reklamen ? Har ikke noe imot Reddningsselskapet, men dette er vel litt i overkant ????

 

Glad jeg har reg nr fra før ! Hadde klippet bort reklamen, og beholdt medlemsskap klistremerket deres. Det holder etter min mening.

 

 

GeV

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Hm.... ser at mange ennå ikke har fått reklamenummerne fra RSSR

 

Jeg fikk nok en forsendelse fra RSSR i dag, så hittil har jeg fått fire nummerskilt, uten at jeg har bedt om det..... :cool:

 

Båten er nok ikke stor nok til fire reklamemerker... :lol:

 

Forøvrig skal jeg også frisere merkene før de settes på båten! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Bilde

Fy f***(late)!!!! Dette er reklamevoldttekt! Dette kommer IKKE på min båt i hvert fall! :smash: ...selv om det er Redningsselskapet.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Kjøpte ny båt i vinter og sendte papirene til NSSR sitt småbåtregister før de overtok formelt registeret. Tro det eller ei, men fikk alle papirene tilbake, med beskjed om at det manglet dokumentasjon tilbake til tidligere eiere. (Noe det ikke gjorde) konfronterte dem med dette, men fikk kun et SURT svar at "sånn er det bare".

Jeg vurderer seriøst om jeg i skal gidde å ha noe med dem å gjøre, for dette er så arogant at jeg ikke ønsker å belemre med med slikt.

 

Er det noen andre som har opplevd noe tilsvarende?

 

 

 

:discuss:

Link to post
Share on other sites

Jada, jeg hadde en god tone med angående registrering!

Først påstod de at jeg ikke var i registeret i det hele tatt, men de skulle ordne med dette da jeg kunne bevise at jeg hadde mottat brev fra dem og at jeg har både båtkort og registrerings merkene!

 

nå er det gått 3 uker siden sist jeg hørte noe! Jeg har sendt noen mailer innimellom denne tiden for og høre hvordan det går! Intet svar :rolleyes:

 

Jeg spår dette registeret nedenom og hjem!

 

Burde kanskje heller registrere i Nis eller Nor, jeg blander disse!

Link to post
Share on other sites

Kjøpte ny båt i vinter og sendte papirene til NSSR sitt småbåtregister før de overtok formelt registeret. Tro det eller ei, men fikk alle papirene tilbake, med beskjed om at det manglet dokumentasjon tilbake til tidligere eiere. (Noe det ikke gjorde) konfronterte dem med dette, men fikk kun et SURT svar at "sånn er det bare".

Jeg vurderer seriøst om jeg i skal gidde å ha noe med dem å gjøre, for dette er så arogant at jeg ikke ønsker å belemre med med slikt.

 

Er det noen andre som har opplevd noe tilsvarende?

:discuss:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Etter et par omganger frem og tilbake med beskjed om for dårlig dokumentasjon på tidligere eiere,

fikk jeg til slutt nye skilter og papir.

Det var ikke bare bare å oppdrive all infoen de forventet fra langt tilbake av, da tidligere registeransvarlige(Tollvesenet osv) slett ikke var superbehjelpelige med slike saker. De var på god vei med å pakke langt bort hele opplegget.

 

Det gikk jo heldigvis helt bra til slutt. Tror de senket litt på kravene etterhvert. :smiley:

(Mitt problem var at båten hadde stått på land i en del år før jeg overtok,

den hadde altså ikke fulgt alle overgangene i senere tid)

Link to post
Share on other sites

heisan ja

Har samme problemet har begynt å dokumentere men har ikke kommet særligt langt.

Det eneste som står av registrering på båten er de gamle med en bokstav og 5 tall.

 

Kan jeg da ringe toll"vesenet" :smiley: å få greie på tidliggere eiere fram til småbåt registret ble etablert?

Link to post
Share on other sites

.........gamle med en bokstav og 5 tall.Kan jeg da ringe toll"vesenet"  å få greie på tidliggere eiere fram til småbåt registret ble etablert?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hei, tror det var politiet som administrerte den gaaaamle registreringsordningen du sikter til , det var hvertfall hos politiet en gikk og registrerte båten og fikk skrevet ut båtkortet her i haugesund.....vet ikke hva som skjedde med disse registrene når båtregisteret kom???

Link to post
Share on other sites

Kan jeg da ringe toll"vesenet"  :smiley:  å få greie på tidliggere eiere fram til småbåt registret ble etablert?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fikk beskjed over telefon fra redningsselskapet om å ringe til, i mitt tilfelle, Stavanger tolldistrikt

for å spore forhold fra begynnelsen av. M.a.o fra slutten av 80-tallet. ..Har ellers ikke 'kontroll' på alle

registrene oppover..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...