Jump to content

Reg-nr


BEG

Recommended Posts

Har ikke hørt noe fra dem jeg heller

Mangler kortet.

 

Jeg har da iallefall kortet fra Tollvesenet :fishing:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

OK dette er mye ståk for lite etter min mening...

 

Liker dere ikke de nye, kutt av det overflødige og de inntar en normal størrelse. De orginale merker jeg har nå er rett og slett tragisk dårlig plassert, og jeg kommet til å få å få laget nye i "tape" (hos reklamebyrå) som jeg limer på der jeg finner det hensiktmessig og ikke minst godt synlig.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Jaja, jeg er igrunnen glad jeg slipper å tenke på reklame eller ikke reklame.

 

Etter søknad til registeret, har jeg fått disp for å måtte klistre opp disse lappene, slik at jeg har laget meg 2 stk plater i mahogny som skal skrues opp, og montere messingbokstaver på dem i stedet.

 

Samtidig undres jeg over holdningen til disse lappene som inneholder "reklame" for rssr. Mange av oss er medlemmer. I medlemspakken kommer der klistremerker man kan klistre opp for å fortelle at medlemsavgift er betalt for angjeldene år. Slik jeg ser det, benytter "alle" seg av muligheten for å henge opp dette. Men når bokstavene samt Internetadresse kommer på andre typer lapper, da er det bannlyst ????? :crazy:

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt en hyggelig kommunikasjon med NSSR da jeg var litt sen med å melde overgang, med forskjellige gode og svært dårlige forklaringer på hvorfor.... :blush:

Men de har vært velvilligheten selv og ordnet det aller meste, og alt har foregått via e-mail.

MEN, det er alltid et men, de nye skiltene ser forferdelige ut - og det gjorde de forrige også - synes jeg.

 

Jeg har tenkt å skrive navnet på båten på hekken, med metallboktaver, og reg.nummeret under i vesentlig mindre bokstaver (ja, det går an å skru av. men....)

"Akkurat" som Bastard3000 har tenkt å gjøre med å lage et skilt.

Også "gjemme" et par av klistremerkene inni i båten i motorrom, under noen luker eller noe sånt, men er det "lov"?

Link to post
Share on other sites

"Akkurat" som Bastard3000 har tenkt å gjøre med å lage et skilt.

Også "gjemme" et par av klistremerkene inni i båten i motorrom, under noen luker eller noe sånt, men er det "lov"?

Det kan ikke være noe annet enn lov, det finnes vel ingen hjemmel for hvordan de skal de ut når de i utganspuntet ser ut som diiiiigre fæle reklameplaketer, jeg gidder ikke det i allefall...

 

Til orjentering så kommer til å til å klistre opp de digre kystpatruljemerkene, men de er på en måte mer selvalgt...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Synes vel heller ikke disse merkene var særlig pene. Selv så holder jeg på i skrivende stund å frese ut både et skilt med navnet på båten og et skilt med reg nr på. DA blir det akkurat slik jeg selv ønsker å få det :smiley:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Politiet hadde det opprinnelige småbåtregisteret, men dette ble overlatt i sin helhet til tollvesenet da de opprettet sitt register.

Jeg mener å huske at politiets småbåtregister var så dårlig at tollvesenet tok utgangspungt i forsikringselskapenes databaser.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ja, nå var det endelig i orden med overgangen til registeret. Håper jeg da.

Dette gikk på dagen da jeg sendte dem en saftig mail ang. sommel!

 

Et spm. til dere andre som er overført; får man noe bekreftelse på at man er overført?

Jeg spurte om dette men det behøvdes ikke fikk jeg til svar, syns dette var rart jeg da.

Etter så mye trøbbel kunne jeg faktisk tenkt meg en bekreftelse.

Men e-posten(e) er tatt vare på som en sikkerhet!

 

Og ja, man kan bruke de(t) gamle båtkortet og skilt!

Man behøver ikke og bytte.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

For de som ønsker å lage egne reg.nummer, kan jeg anbefale Eureka RC, billig og rask levering. Se mitt tidligere innlegg under.

 

Lars H.

Hei.

 

Dersom du går for selvklebende navn, prøv Eureka RC. Meget rimelig og rask levering.

 

Sendte en mail om formiddagen, teksten ble laget samme kveld, postet neste morgen og dagen etter lå det i postkassen. Da jeg skulle ha adressen til hjemmesiden min på båtsiden bestilte jeg 2stk trudelutt.com med 6cm max bokstavhøyde. Dette kom på (forskuddsbetalt) kun kr.84,- inklusive porto! Og bokstavene var helt nydelige.

 

Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...