Jump to content

Forventet fart Viksund 800 Futura med VP 105hk

Jarsør

Recommended Posts

TMD31A er 100hk som skal klare har 3900 på max, ja. TAMD31A er samme men med Aftercooler, som leverte 130 og max 3800. Det er nok teknisk mulig å ettemontere manifold med aftercooler, men det er ikke bare å skifte, siden den trenger saltvannkjøling fra den sløyfa. Det er nok flere ting som evt må byttes enn denne. Kostbart, dyre knop. 8 er jo en fin fart å kose seg i :thumbsup:

Det blir sikkert noen kroner uansett hva jeg gjør. Alternativ er jo å bytte motor. Den jeg har starter og går som en klokke etter vel 1760 timer, men når jeg presser den litt og kommer i 10 / 11 knop, slipper båten sjøen mye bedre. hadde derfor vært fantastisk å kunne cruise i mellom 12 / 14 knop.

Takker for tips så langt. Har hatt flere båter, men da bare små skjærgårdsjeep med utenbords motor. :) Dette er første båt som vi bruker til lengre turer med overnatting og noe vi stortrives med hele gjengen :)

Ja, det høres mye bedre ut en hva som er i den nå. Har også sett på Hyundai sine nye marine motorer. 170hk med overgang for å bruke Volvo gir koster 149 000.-

Må nesten ligge på 100 000 til for en Yanmar motor. :( Har hørt mye bra om Yanmar ,men de er dyr. Spørs om de er verd differansen ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...