Jump to content

Hvordan båt er dette? (fiberglass runabout inboard)

Donzi

Recommended Posts

Ser ut som førsteutgaven av Polar 17 produsert på Tromøya utenfor Arendal. Jeg kjenner ikke dette dekket men skroget ser likt ut.

Om man studerer bilder av den varianten med teak dekk så har den samme luka over motor. Det er også andre likheter. Vi er nede på 60 tallet vil jeg tro.Det ble laget 3 utgaver med glassfiber dekk og to med teak dekk. (Også for påhenger)

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Et veldig våkent øye du har og jeg tror du er inne på noe. Akterspeilet er veldig likt, men i bauen syns jeg linja svinger mye kjappere opp på Polaren. Kan det kanskje være en nyere type polar? 70-tallet? Spørsmålet er om den er verdt å redde eller om man skal bygge nytt overbygg på den uten å ha dårlig samvittighet.

Heisan

Det du har er en Fjord 21 Sport med innenbordsmotor. Denne er rimelig uvanlig, fra tidlig 60-tall. Jeg ville forsøkt å tilbakeføre denne til fordums glans :yesnod:

http://netthandel.batliv.com/photoalbum/view2/P3NpemU9b3JnJmlkPTE1MjcwOQ

Bilde fra en tidligere Finn annonse

bilde

bilde

Jeg har noen flere bilder av denne men litt vansker med å laste opp i dag....

Redigert av Porsche (see edit history)

Jeg ville også restaurert den til original stand. Da har du en klassiker. Finnes ramma til vindskjermen? Jeg restaurerte en Selco 13 for noen år siden, og angrer nå på at jeg solgte den. Det er ikke så mange av de klassiske norske båtene igjen, og jeg synes det er verdt å ta vare på de man kan. :smiley:

"It's difficult to build an ugly wooden boat."

Jeg er av natur innstilt på å holde alt orginalt, men her finnes det ikke deler å ta utgangspunkt i. Skroget bør ikke røres, men man må jo lage egne løsninger for innregning og motor. Jeg har i utgangspunktet et annet (utrolig spennende) prosjekt jeg skal i gang med nå, så vi får se om den en gang finner veien tilbake til sine glansdager.

Donzi 16 er jeg ferdig med ;) Bygget ny motor i den nå i sommer ;)

Nå skal jeg i gang med en båt jeg ikke en gang vet hva heter. Unik båt i tre som jeg aldri har sett maken til. Historien om båten er nesten ikke til å tro, men at Jim Wynne har vært involvert er ikke helt usannsynlig ;) Poster bilder senere.

Fjorden er til salgs for penger, men desverre mer penger enn hva jeg er villig til å legge på bordet. Eieren bestemte seg plutselig for 5 sifret, og det er jeg ikke hypp på nå jeg har andre prosjekter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...