asmang Svart 26.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2014 Og så har vi "Statslem Råkul" som vi passerte i fjor;-) Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 26.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2014 Så en gang en som het "Rus", jollen bak het "Bakrus".. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 26.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2014 En seilbåt i havna het "ca halvveis" Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 26.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2014 Mange båtnavn går på drikkevaner og utgiftsposter ja I en tidligere tråd her på BP var det en som hette "Gjeldfrid", og er en 14 foter i nærheten her som inntil nylig hette "Lille Promille". Ellers leste jeg i kveld i en annen tråd en fellesbetegnelse på plastsnekker som jeg syntes var fin: Dieselpurke! Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Xcape kompis som hadde problemer med ex damen. Sitér dette innlegget Link to post
mjo101 Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Lå ved siden av en sunseeker 68 predator i Haugesund for 2-3 år siden, den het pappas glade utgift, mens vannscooteren på plattformen het pappas leketøy.. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 333 Half Evil Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 Støtte på en stor og rødmusset kar med en skikkelig feit sigar. Båten hans, en diger sak, het B/M PUS. Betalt Med Penger Uten Skatt........ Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lingefan Svart 27.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2014 (redigert) Det går en gammel sliten båt i Kragerø som heter "gjeldfrid". Har sett flere båter med dette navnet. Morsomt på en gammel sliten båt, men mye mer moro på den dyreste båten i havna :-) Eller hva med en kogg som heter "TIF" (Tagbar i fylla). Redigert 27.Juli.2014 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
glalaks Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Ona 9 er jo en fin en;) Bitteliten, last boat 4, Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
kriftian Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 En sjark i Kristiansund het Cutty Sjark :-) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Eller den bråkete snekka som het Lydia Nalen Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
nives Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Har litt sansen for:) Corevi ( bergensk uttale). Mors vilje, StorNok3.. Arven. Costa Plenty. Vingla. etc Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
blia Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Et sted på Vestlandet var det en kar som hadde en skøyte med et godt gammelt vestlandsnavn: FORSØK. Vedkommende drakk seg fra gård og grunn, og det gikk ikke verre enn at han satt skøyten på grunn så den sank. Etter noen år uten båt gikk han til anskaffelse av en 22' sjark som fikk det velklingende navnet: SISTE FORSØK. Humor og ironi hadde han til siste nikk. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 7RETTE Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Og så har vi "Statslem Råkul" som vi passerte i fjor;-) Har også sett Råkul Statslem Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Hva med han som kjøpte en råtten gammel trebåt, alle lo av ham og mente det aldri ville bli båt av den. Han pusset den opp etter alle kunstens regler, og båten fremsto etterhvert som et smykke. Og navnet; "Valodia" Sitér dette innlegget Link to post
På svai Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Vi har en båt her hos oss som heter "Kontoret", eieren forteller kona til stadighet at han må en tur innom kontoret... Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Var en fiskeskøyte her som het M/K Bomtur. Og en annen båt som het Admiral Stolichnaya, det var en 10 fots Pioner. Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Vi har en båt her hos oss som heter "Kontoret", eieren forteller kona til stadighet at han må en tur innom kontoret... Den er jo veldig grei! Verre å kalle båten "Bordellet" eller noe i den dur. "Overnattet i Bordellet i natt..." Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
sebba2 Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Bella og Ina Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Navnet på vår båt er Trudelutt etter fruen som heter Trude. Litt artig var det å høre en båt å kalle opp en annen båt med navnet "Dronning Lars" når jeg heter Lars og er av hannkjønn. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ROV77 Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Så en saga 20 i Kragerø med navnet slow motion:-) Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 I USA var vi ombord i båten til et ektepar med norske aner. Skuta het "Fram", og jolla het "Bak" Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Lars H. Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 En kamerat hadde en båt med navnet "Korevi" (hvor er vi) og jollen hadde navnet "Hakke peiling" (har ikke peiling). Litt artig på VHF'n når de kalte hverandre opp og kompisens båt hadde navnet " Hvavildi" (hva vil de"). Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.