Jump to content

Artige navn på båter


Roger og Olina

Recommended Posts

Mange båtnavn går på drikkevaner og utgiftsposter ja :wink:

 

I en tidligere tråd her på BP var det en som hette "Gjeldfrid", og er en 14 foter i nærheten her som inntil nylig hette "Lille Promille".

 

Ellers leste jeg i kveld i en annen tråd en fellesbetegnelse på plastsnekker som jeg syntes var fin: Dieselpurke!

Link to post
Share on other sites

Har litt sansen for:) Corevi ( bergensk uttale). Mors vilje, StorNok3.. Arven. Costa Plenty. Vingla. etc

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Et sted på Vestlandet var det en kar som hadde en skøyte med et godt gammelt vestlandsnavn: FORSØK. Vedkommende drakk seg fra gård og grunn, og det gikk ikke verre enn at han satt skøyten på grunn så den sank. Etter noen år uten båt gikk han til anskaffelse av en 22' sjark som fikk det velklingende navnet: SISTE FORSØK. Humor og ironi hadde han til siste nikk.

Link to post
Share on other sites

Navnet på vår båt er Trudelutt etter fruen som heter Trude. Litt artig var det å høre en båt å kalle opp en annen båt med navnet "Dronning Lars" når jeg heter Lars og er av hannkjønn.

 

bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

En kamerat hadde en båt med navnet "Korevi" (hvor er vi) og jollen hadde navnet "Hakke peiling" (har ikke peiling). Litt artig på VHF'n når de kalte hverandre opp og kompisens båt hadde navnet " Hvavildi" (hva vil de").

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...