Jump to content

Artige navn på båter


Roger og Olina

Recommended Posts

Har sett MOOSA DI på en hekk på ei snekke. Ville vært betenkt om jeg da skulle kalle opp en kystradio.....

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Navnet på vår båt er Trudelutt etter fruen som heter Trude. Litt artig var det å høre en båt å kalle opp en annen båt med navnet "Dronning Lars" når jeg heter Lars og er av hannkjønn.

 

bilde

 

Lars H.

Dronning Lars har eksistert siden 80-tallet. Det var i gamle dager en NW 900 med eier tilknyttet en stor VP forhandler.

 

Ellers virker det som om mange med fancy/ kreative/ grautmålnavn ikke tenker så mye på VHF kommunikasjon og det å være utenfor landets grenser.

Hører ofte operatører på VHF stasjoner og RS kan virke noe oppgitte over folks navnevalg. "My Day" f.eks er et særdeles dårlig valg.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ferskvanns Reka, møredassen, jeg og noen kamerater har en benk med to isopor biter, liten motor, og parasoll, den heter feitusextremus. Jeg har også en liten wicky 9 foter som hang etter snekka, som jeg før kalte atpåkladden, det ble byttet ut med bånnskrapern den tredje:/ så den ligger i Hagan for øyeblikket:/

gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3

Link to post
Share on other sites

Ferskvanns Reka, møredassen, jeg og noen kamerater har en benk med to isopor biter, liten motor, og parasoll, den heter feitusextremus. Jeg har også en liten wicky 9 foter som hang etter snekka, som jeg før kalte atpåkladden, det ble byttet ut med bånnskrapern den tredje:/ så den ligger i Hagan for øyeblikket:/

gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...