120d Startet 26.Juli.2014 Del på Facebook Startet 26.Juli.2014 Vi har en (1998?) Mercury 90Hk saltwater som er på sjøen for første gang på 3 år. Motoren ble fullservet før den ble satt på land og servet igjen før den ble satt på sjøen i år. Mekanikeren sa den gikk som en klokke. Men, det smeller ganske greit når man setter den i gir fremover. Ganske høyt "klank". Er dette pga for høyt tomgangsturtall? Noe turtall må den jo ha for å være enkel å manøvrere i lav hastighet. Når man setter den i revers så kommer det en ganske grei "bomgiringslyd" før den kommer i gir. Samme som på bil hvis man ikke får satt bilen helt i gir før man slipper clutchen. Drar man spaken raskt bakover blir lyden omtrent borte. I tillegg gjorde båten 38 knop før, nå gjør den såvidt over 30 med en pers. i båten og under halv tank. I tillegg synes jeg olje og bensinforbruket er ganske høyt. Uten å ha gjort noen målinger så bruker den ca. 6 liter olje på 80 liter bensin. Normalt? Noen som har noen tips eller triks å komme med? Båten skal jo opp av vannet om halvannen måned, så må planlegge litt hva som skal gjøres før den settes til lagring. Sitér dette innlegget Link to post
120d Svart 26.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Motoren ser slik ut forresten. Ser kanskje at det muligens er sånn de så ut fra ca. 2001 og fremover. Sitér dette innlegget Link to post
cmb91 Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 6 liter olje på 80 liter bensin....er ikke normalt. Ca 1.6 liter er max på 80 liter. Tomgangs turtall i fri skal være ca 800 rpm. MVH CMB Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.