Qkikano Startet 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2014 Hei. Har montert ny HDS9 og en Lowrance 3G radar i båten. Får bra radarbilde på HDS-en, men når jeg forsøker å legge radarbildet oppå kartet kommer det et varsel som sier "Radaroverlegg ugyldig". Noen som har vært borti dette tidligere? Har trykket meg inn på det meste av menyer, men finner ingen åpenbare årsaker til dette. Sitér dette innlegget Link to post
Qkikano Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Hei. Har montert ny HDS9 og en Lowrance 3G radar i båten. Får bra radarbilde på HDS-en, men når jeg forsøker å legge radarbildet oppå kartet kommer det et varsel som sier "Radaroverlegg ugyldig". Noen som har vært borti dette tidligere? Har trykket meg inn på det meste av menyer, men finner ingen åpenbare årsaker til dette. Fant ut av det. Må vist ha en retningsmodul for å få dette til. Den ene investeringen drar som vanlig med seg to nye... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 (redigert) Jepp, skal du ha korrekt radaroverlay, må du ha kompass tilkoplet plotteren. Direkte eller via nettverk. Redigert 28.Juli.2014 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Lowrance Point-1 er rimeligste alternativ hvis du ikke har autopilot som kan gi heading. Hvis du ikke allerede har NMEA 2000 nettverk så trenger du også et NMEA starter kit. Point-1 vil også gi deg en mer følsom GPS og 10Hz oppdatering, GPSen i HDS Touch har 5Hz oppdatering. http://www.mjosservice.no/produkt/lowrance/tilbehor/tilbehor-for-hds-serien/gps-antenne/point-1-gps-antenne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.