jsw Startet 31.Juli.2014 Del på Facebook Startet 31.Juli.2014 Har en KAD43 med PE-E drev. Når jeg drar ut på tur, virker trimmen 4-5 ganger. Så er det helt dødt, opp og ned. Til neste gang jeg skal på tur eller dagen etter, da gjentar dette seg. Om jeg kjører eller bare ligger stille og tester funksjonen gjør ingen forskjell. Skulle nesten tro noe gikk "varmt" og så ikke vil mer før det er kaldt igjen... Jeg har frakoblet og sprayet alle kontakter på aggregatet uten hell. Jeg har brukt skrutrekker mellom polene på mikrobryteren på siden av håndtaket uten hell (dette fungerte mens systemet virket). I en gammel tråd skrev noen om en mulighet for dårlig kontakt i en 40-50 A sikring på motoren. Kan noen hjelpe meg med å finner denne? Jeg har vel liten tro på feil på relé - at begge stopper virker litt for søkt. Noen med tips hvor jeg skal lete? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
eiju Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 På min KAD 43 ligger den på toppen, rett bak dem sorte boksen med sikring og diverse koblinger i. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 31.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Under over alle under!! Da durte jeg ned i båten og fant "sikringen" eller hva det nå er. En greie støpt inn i plast, for en sikring er jo enten OK eller ikke. Denne her målte ingen gjennomgang, dvs som for et par timer siden da jeg testet og den falt ut. Koblet kontaktpunktene sammen - og dermed gikk strømmen og trimmen virket. At det går an - den billigste og enkleste løsningen var det denne gangen !!!!!!!!! Noen som vet hvordan denne egentlig virker? Er det en termosikring eller noe, som kan bli "slitt"? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Windy37GM Svart 31.Juli.2014 Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Hvis du snakker om den hvite som henger på starteren, har jeg hatt samme symptom som deg. Byttet den hvite, alt ok :-) Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
jsw Svart 31.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2014 Mulig det er samme sak, for Ringstad sa den hang nede ved starteren da jeg debbeltsjekket hos dem før jeg dro ned. Men på min satt den altså på toppen av motoren slik eiju ovenfor beskriver. Har vel en 2005-modell, kan vel variere litt? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.