Møkkamann Startet 4.August.2014 Del på Facebook Startet 4.August.2014 (redigert) Har en Suzuki DF 140 påhenger som gjør jobben helt greit på båten den sitter på. Alt er ganske tommel opp, bortsett fra tiltmotoren, eller motorene får jeg vel si. Da jeg kjøpte motoren stod en uoriginal tiltmotor på den som etter en uke i min eie, sluttet og fungere..Byttet den i fjor til en ny original tiltmotor og kjørte resten av sommeren med smil om munnen. Etter en måned forsommeren i år, parkerte jeg båten med motor stående nede, kom tilbake etter en del timer og så at motoren hadde heist seg opp av seg selv. Fant ut at det var denne nye tiltmotoren som levde sitt eget liv, kakket litt på den med en hammer og fikk omsider kjørt hjem. Tok tiltmotoren av og fikk ny på garanti, da den oppførte seg uforklarlig selv umontert med tilkoblet strøm. Den siste nye motoren har jeg hatt glede av i 1,5 måneder nå, helt til i går. Da skulle jeg ut på tur, fikk så vidt heist motoren ned i kjørestilling før en var regelrett død.. Dagen før fungerte den perfekt.. Hva i all verden er det som skjer her? Noen som har opplevd det samme? Er det noe et annet sted, som gjør at tiltmotorene får en tidlig død hos meg ? Svar mottas med stor takk. Redigert 4.August.2014 av Møkkamann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Jeg har vel aldri hørt eller heller opplevd maken til gjentatte problemer... Jeg opplevde imidlertid lekkasje av hydraulikkolje på tilten til en 2001 DF115 da denne var knapt 3 år (garantisak). Min 2004 DF140 (passerte 10 år før sommeren) har det aldri vært trøbbel med powertrim/tilt på. MEN... på en av mine eldre motorer, en 1986 Yamaha 80 fikk jeg for få år siden masse trøbbel med powertrim/til og jeg prøvde både det ene og andre (sjekket releene, byttet alle plugger/kontakter med mer), men så viste det seg å være brudd ("tretthetsbrudd") i ledningen fra tilt/trimbryteren i gass-spaken. I mitt tilfelle var bare en av ledningene skadd (ga som oftest kontakt, men av og til brudd) men hva om kabelen er mer skadd slik at man også kan oppleve at metallet i de to ledningene som sammen vil tilte opp motor også kommer i kontakt med hverandre.....? Det trenger slett ikke være noe slikt i dette tilfellet... men det er vel EN av mulighetene. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.