Verven Startet 4.August.2014 Del på Facebook Startet 4.August.2014 Hei jeg vil kjøpe en Princess 40/42 fra 2000 mod. Tenkt litt om det kunne lønne seg nå som hk avgiften er borte å importere fra utlandet. Noen med erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Det blir innmari fort katta-i-sekken. Flere her på forumet som forteller om kjedelige episoder de fleste båter i utlandet mangler bla ankervinsj. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Enzo Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 (redigert) Er vel vanligere med ankervinsj i utlandet enn Norge. Skjelden er båtene mindre utstyrt enn her hjemme er ihvertfall min erfaring. Og katta i sekken er vel ikke vanskelig å unngå med en skikkelig survey Redigert 4.August.2014 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Her er det nok ikke noe fasitsvar. Søk på nettet og sammenlign. Som Enzo sier - ta en Survey (ca 1500 euro) om du ikke har skikkelig peiling selv. Mange har ikke ankervinsj, men de fleste har til gjengjeld passarelle og denne kan også holde styr på jolla. Det hele er snakk om hva du er ute etter av utstyr og motortimer. Ta deg god tid og sjekk f.eks www.yachtworld.com og følg med over tid. 20-30% prisavslag er ikke unormalt. Lagre de interessante under favorits og legg til prisen i navnet, da kan du også få fulgt med på ev. prisdropp. Mange har nyoverhalte motorer, men her er det ofte noen som dropper ut når du ber om kvittering. Hvilke oppfølging båten har fått er alfa og omega, enten du kjøper i utlandet eller hjemme. Mvh Vidar Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 (redigert) Har selv hentet båt i England uten problemer. En survey er bra og ta da eventuelle mangler som oppdages kan brukes i forhandlingene. Jeg betalte ca. 5000 kr for en Survey som var nøye gjennomført. Var selv tilstede under gjennomføringen. Kontrolløren brukte nesten 8 timer på kontrollen. Det var løft av båten (måtte betales separat). Kontroll og fuktighets måling på 23 steder under vannlinjen og allt teknisk utstyr. Det bke også gjennomført en test tur på en drøy time med maskineri under belastning. Jeg gjør det gjerne igjen. Redigert 5.August.2014 av Prolimit (see edit history) Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Enzo Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Survey fra en utenforstående seriøs kan lønne seg veldig. Angående ankervinsj så sliter jeg veldig med å finne båter uten dette i utlandet Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Ankerwinch bak er vel ikke videre vanlig i mange utland Enzo? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
nor star 290.. Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 I utlandet står ankervinsjen fremme? Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Ting som ofte mangler er oppdaterte plottersystemer , ankervinsj bak, dieselvarmer visst båten har gått i varmere strøk, baugpropell, etc Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Ankervinsj BAK ja :-) Jeg tenkte på foran beklager. Oppdatert elektronikk osv er vel også mye det samme som i Norge, men septiktank og dieselvarmer kan nok være punkter å tenke på samt krakelert vinduer og daumatt gelcoat Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Båt fra middelhavet = matt gelcoat og båt fra England = muggsopp har jeg hørt. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.