beretta Startet 5.August.2014 Del på Facebook Startet 5.August.2014 Hei. Jeg har en Askeladden Commuter 805. I denne står det en 4,2 320 hk cummins mercruiser (sort). Er nå plaget med å få denne opp i plan. Dersom jeg har litt vekt i båten så går den bare opp til 2300 rpm. Der kan den henge i 5 minutter før den øker på. Over 2700 rpm har jeg masse kraft. Dette har med tiden blitt værre. Noen som har forslag.? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 (redigert) Sjekk dieselfiltre. Det er også i dette turtallsområdet turboen slår inn. Men jeg hadde startet med å sjekke dieselfiltre Redigert 5.August.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beretta Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 Dieselfiltere og tanke er rengjort. Sitér dette innlegget Link to post
beretta Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 Sjekk dieselfiltre. Det er også i dette turtallsområdet turboen slår inn. Men jeg hadde startet med å sjekke dieselfiltre Søm sagt så har jeg sjekket filtere. Kan det være noe med turbo.? Hører godt kvin av denne når jeg passerer 2600 rpm.? Kan det være føler feil på noe.? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Røykbegrenseren kanskje? MAP sensor. Sitér dette innlegget Link to post
beretta Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 Røykbegrenseren kanskje? MAP sensor. Har skiftet MAP sensor. Det ble litt bedre.! Hva er røykkbegrenser. Sitér dette innlegget Link to post
beretta Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 Hvist jeg napper ut ledningen til MAP sensor og setter den på i gjen så kommer den med en gang. Slik var det også med den gamle sensoren Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Har du turbotrykksmåler? Sitér dette innlegget Link to post
beretta Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 Nei. Har ikke dette. Sitér dette innlegget Link to post
beretta Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 Nei har ikke dette. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Det trenger du. Ellers blir det bare gjetning. Motoren får åpenbart for lite diesel under akselerasjon og det styres vel elektronisk? Kjenner ikke motoren din spesielt. Hvis verdien fra MAP sensor er feil kan motorstyringen enten gi feil dieselmengde eller definere verdien som usannsynlig og sette en default verdi. Da går motoren dårlig for å hindre motorskade. Du må nok koble på diagnoseutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
beretta Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 Mulig dumt spørsmål. ? :-). Men dersom det var feil med turboen burd da ikke feilen være permanent og ikke til og fra som nå.? :-) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Jeg ville ikke mistenke turboen så lenge du får fart på båten. Sitér dette innlegget Link to post
beretta Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 Ok takk. Mulig jeg må sjekke hele drivstoffledningen først. Håpløst å få tak i diagnoseutstyr hær oppe i Nord. (Tromsø) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Suger ikke luft i dieselsystemet et sted da? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Sjekk dieselfiltre. Det er også i dette turtallsområdet turboen slår inn. Men jeg hadde startet med å sjekke dieselfiltre har du sjekket silen ved håndpumpa ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
beretta Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 Sil ved fødepumpen .? Sitér dette innlegget Link to post
beretta Svart 5.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2014 har du sjekket silen ved håndpumpa ? Er silen på fødepumpen.? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 6.August.2014 Del på Facebook Svart 6.August.2014 E hadde en 4,2 L 320hk mercruiser 06 modell og der var en sil ved håndpumpen som du pumper frem diesel med ved lufting av systemet Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.