Mr.Stens Startet 7.August.2014 Link til dette innlegget Startet 7.August.2014 Hei. Kjøpte en Nidelv 24 (1983 modell) i Pinsen, og har brukt den masse siden da. Ikke hatt noen problemer - inntil i går. Fikk ikke start på Yanmar motoren etter å ha ligget ankret opp en stund. Prøvde lenge, men måtte til slutt bli hentet av RS. Etter å ha blitt tauet inn til havna prøvde jeg motoren igjen, og den startet! Prøvde flere ganger av og på - ingen problem. Må vel ha en service på motoren for sikkerhets skyld, men er det noen som har vært borti noe lignende og vet hva dette kan dreie seg om? Mvh Mr.Stens Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Sjekk dieselfilter. Hadde problem der motor startet noen ganger, men til slutt sa stopp. Byttet filter og alt ok. Enkelt å sjekke ? Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Hei. Du sier ingenting om starter går/slår inn. Hvis den gjør det er jeg enig med Kong King, evt luft i systemet. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
BjOlav Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Er det noe i denne tråden som du kjenner igjen? Hvilken motor er det? https://baatplassen.no/i/topic/110191-brente-kontakter-i-startrele-yanmar/ BjO Sitér dette innlegget Link to post
Mr.Stens Svart 7.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Takk for svar. Dieselfilter skal etter sigende ha blitt byttet hvert år, men det er jo ikke gitt at det er tilfelle - og kanskje kan det bli tett likevel? Kan særdeles lite om motorer/elektronikk, men må jo prøve å tilegne meg mest mulig kunnskap nå som jeg er båteier :) Om starter går/slår inn: De fleste gangene jeg trykket på startknappen stoppet pipinga og jeg kunne svakt høre at den forsøkte. Det var imidlertid enkelte ganger der et trykk på knappen ikke medførte noen ting, og pipinga bare fortsatte til jeg skrudde av tenningen igjen. Jeg må ha prøvd rundt 50 ganger før jeg ga opp, men etter ca. en halvtimes taue-tur var det altså liv igjen. Sitér dette innlegget Link to post
christian j Svart 7.August.2014 Link til dette innlegget Svart 7.August.2014 Høres ut som du har dorli kontakt til batteriet . Eller ledninger til starter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.