Jump to content

Erfaringer med Aker Yachts?

Roger og Olina

Recommended Posts

Ja, jeg ser det er en tråd her som startet i 2012 og som også er kommentert i 2014. Men fint om det var noen her som har erfaring med dem, kunne skrive noen ord.

Jeg har sendt ett par mail ang en båt jeg syntes var inntressang. Men nå får jeg ingen tilbakemelding og båten er fremdeles for salg???

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48648892&searchclickthrough=true

For noen dager siden mailet jeg litt med de i forbindelse med at jeg kikket på en Bayliner de har liggende på finn.no

Jeg driver med kjøp og salg selv, og reagerte på en ordlyd de operer med i alle annonser. "vi minner om kjøpers undersøkelseleses plikt"

Jeg sendte da en mail og spurte hva de mente med dette, og svaret jeg fikk da var at de gjerne kunne vise båten til meg?????

Jeg sendte da en ny mail hvor jeg spurte på nytt, og konkretiserte at jeg med sikkerhet vet at det ikke eksisterer noe undersøkelsesplikt ved båtkjøp.

Han svarte da at jeg hadde helt rett, det de mente var at kjøper skulle undersøke båten med fagfolk??? :nonod::nonod:

Problemet er i det man kjøper båt av de og selger putter en slik tekst i kontrakten, da har man på mange måter allerede tapt der.

da signerer man faktisk på at man har en undersøkelses plikt som egentlig ikke eksisterer...

Min erfaring med dem: I fjor tittet jeg litt på en Aphrodite 36 de hadde til salgs for kr. 650.000 (tallet er ikke reelt, jeg husker ikke utropsprisen). Den kom og gikk litt ut over sommeren. Plutselig var den annonsert for kr. 775.000 (fremdeles ikke reelt), men som fremdeles ble opplyst å være markedspris/røverkjøp/høstpris el.tilsv. Jeg mailet dem og lurte på hva for noe fantastisk som hadde skjedd med båten, ettersom prisen altså var øket såvidt kraftig.

Svaret jeg fikk var trolig ganske symptomatisk: Det hadde ikke skjedd noe med båten; det var bare for å ha noe å prute på. (Svaret var ellers veldig høflig.) Utblitt salg på pris X erstattes altså høyere pris Y.

Vel, jeg fikk svar på spørsmålet mitt. Men de legger tydeligvis opp til at kjøperne skal være rimelig blåøyde / dumme. Og det inntrykket tror jeg mange i markedet har. Derfor ville ikke kjøpt gjennom Aker, og heller ikke latt salget av min båt skje gjennom Aker.

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Nja, jeg fikk nettopp svar nå etter å ha purret på dem. Bildene lå på en PC som de ikke fikk startet. Men en burde i det minste høre en lyd fra dem. Dessuten er det gjort på fem min å ta ut en harddisk og laste inn på en annen pc.

Måtte flire litt av noe han skrev: "Vi har bestemt oss for å ha fokus på å gjøre en god jobb for våre kunder". Flott det, men hjelper lite om en ikke hører ett ord på nesten en uke. Hvilken god jobb er det da som blir gjort?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...