Jump to content

Erfaring med Aker Yachts?


Kaptein Tom

Recommended Posts

  • 1 år senere...

Opplevde (som kjøper) at de arbeidet meget hardt for å presse prisen opp på båter jeg var interessert i.

Kanskje naturlig, men han forsøkte nå å gi et inntrykk av å jobbe for meg også da :-)

 

Ingen av de to båtene er blitt solgt, og jeg hadde ihvertfall høyeste bud på dem....

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

De har ingenting med Aker-konsernet å gjør (men regner med at valgte navn ikke er tilfeldig, kanskje nettopp for å gi inntrykk at de har de i ryggen...men det er jo spekulasjon fra min side :-) )

Jeg har skrevet litt om de i en hentetråd, der kan du jo lese min erfaring fra i fjor...

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Ta kontakt med undertegnede i Aker Yachts for mer informasjon og avtale om visning. Skal du selge båt eller får du ikke solgt båten din? La Norges beste båtmegler gjøre jobben for deg så kan du gjøre andre ting du er god på. Vi ordner hele handelen for deg på en trygg og fordelaktig måte. Ring -------- eller mail ----@akeryachts.no

 

www.akeryachts.no

 

 

Denne teksten står under en rekke eksklusive båter på finn.no. Jeg kjenner ikke til dem, men alle kan jo lage seg en slik tekst i anonsering! skal man bruke et firma for kjøp/import er det en forutsettning i dagens samfunn å gjøre seg kjendt med firmaet og sjekke opp lit bakgrunnsinfo! På et bilforum jeg er medlem i finnes et område med erfaringer med forskjellige firma/verksteder Dette burde vui ha hatt på BP også

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Hei xxxxxx er en hyggelig kar, har byttet en bil med han:)
Han driver med mye rart, bla elbiler og hadde også noe agentur på Byddy biler gjennom firma sitt No fuel trur jeg det het:)
Han har talatuten i orden, veldig ålreit kar:)
Men:
Handle av han igjen ville jeg kansje droppet:)

Kommentar fra moderator: Navn slettet

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

Tipper at grunnen til at noen overlater til f.eks Aker Yachts å selge båten er for å slippe mas og styr i etterkant.

Blir mer upersonlig da og klart mer beleilig or selger om det er en båt med litt feil og mangler.

 

Synes jeg ser en liten råd tråd som går igjen på mange av båtene dette firmaet averterer.

Jeg ville ikke sett på det som noe pluss å handle båt gjennom dette firmaet. Snarere tvert imot.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg styrer langt unna alle båter som averteres gjennom Aker. Det har noe med ordlyden og presentasjonen av annonsene å gjøre.....

Jeg har ingen erfaring med dem og for alt jeg vet kan de være dyktige fagfolk, men akkurat den biten er jeg sterkt i tvil om !

De fremstår som noen "kjappe karer" som med store ord og vakre lovnader skviser penger ut av båtsalg hvor de eneste driftsutgiftene de har er annonsekostnader, en pc og en mobiltelefon......

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Uvanlig at forum tillater slikt, siden den andre parten ikke får uttale seg. Bilforumet jeg hengte på nekta meg alt, selv om jeg ble utsatt for ren svindel.

Men ja, jeg er helt enig, det bør være rom for å kunne dele negative erfaringer med bedrifter, uansett grunn.

Greit nok det så lenge den som deler sin erfaring gjør det under eget navn, kan referere til konkrete og reelle transaksjoner, og motparten blir gjort oppmerksom på innlegget og kan svare.

Link to post
Share on other sites

Jeg styrer langt unna alle båter som averteres gjennom Aker. Det har noe med ordlyden og presentasjonen av annonsene å gjøre.....

 

:yesnod: Som jeg skulle skrevet det selv VannTro, så fort jeg ser logoen klikker jeg meg videre, har heller ikke handlet med nevnte firma tidligere, men med setninger som dette i annonseteksten; Sjøens kombinasjon av Rolls Royce og Bugatti! Hun er et smykke av en seilbåt! Sjelden kombinasjon av meget gode seilegenskaper, håntverk i toppklasse, solid kvalitet og luksuriøs bokomfort. Det blir ikke bedre enn dette!

Ja da styrer jeg unna :lol:

Link to post
Share on other sites

Uvanlig at forum tillater slikt, siden den andre parten ikke får uttale seg. Bilforumet jeg hengte på nekta meg alt, selv om jeg ble utsatt for ren svindel.

Men ja, jeg er helt enig, det bør være rom for å kunne dele negative erfaringer med bedrifter, uansett grunn.

 

Det er ikke snakk om å henge ut et firma. Det må da være lov å komme med saklig informasjon på personlig grunnlag, om man har erfaring med noen!? Det forumet jeg er med i er seriøst med saklig innhold. Dette har jeg benyttet meg av flere ganger når jeg har bestilt ting på nettet. Vi bruker også samme emnet til å gi ros til firma og bedrifter som yter god service og leverer til avtalt tidspungt! Dette er faktisk svært nyttig! Men må jo respektere om BP har strenmgere regelverk. Vi er en gjeng bilentusiaster som er optatt av å hjelpe hverandre og ikke interessert i å slenge dritt om dem som er useriøse i brangsjen.

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Tipper at grunnen til at noen overlater til f.eks Aker Yachts å selge båten er for å slippe mas og styr i etterkant.

 

Vi får håpe det, for det er mer enn nok mas og styr i forkant!

De ringer og mailer gang på gang for å "tilby seg å selge båtene til høy pris" selv etter at de har fått nei som svar gjentatte ganger ?

 

Hei ser du skal selge din båt ,jeg er megler i akeryachts og har solgt en del slike båter, så din båt kan jeg gjerne hjelpe deg med så du får en god pris du blir glad for, xxxxxxxx xxxxx xxxx xxxxxxx@akeryachts.no xxx xxxx xxxxxx

xxxxx xxxxxxxxxxx

Kommentar fra moderator: personopplysninger slettet
Link to post
Share on other sites

Så bare at Loki79 skrev at det var uvanlig med slikt på forum, så jeg trodde det gjaldt BP. Drittslenging og usakeligheter hører jo uansett ikke hjem noen plass på et forum!! men det vareierer jo hvor seriøst enkelte forum er! Synes BP har blitt mye bedre enn for noen år tilbake. Nå har vi sporet av på temaet til tråstarter!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Absolutt enig med deg Fargo Lillehamme. Har selv hatt trøbbel med en useriøs aktør. Mange kjente til at dette firmaet var useriøst, men desverre gjorde ikke jeg det.

 

Når det gjelder mitt spørsmål i innlegg 21: Jeg så ikke at tråden var startet for over et år siden og at ingen svarte på den da.

Link to post
Share on other sites

Personlig er jeg takknemlig for advarsler mot useriøse aktører forutsatt at kommentarene er dokumentert eller redegjort for.

Ja om en kan spare seg for en negativ opplevelse så er jo det absolutt en fordel at man kan dele også negative eraringer på dette forumet :thumbsup:

Når det gjelder mitt spørsmål i innlegg 21: Jeg så ikke at tråden var startet for over et år siden og at ingen svarte på den da.

Såg det ikke selv med engang heller... :confused:

Link to post
Share on other sites

En rask titt på proff eller bedriftsdatabasen på omsetningstallene for Aker Yatch får vel de fleste til å undre hvilket firma dette egentlig er. Noen stor eller tung aktør er de så definitivt ikke. Lavere omsetning enn en middels brusautomat på en flyplass på årsbasis de siste årene ville iallefall fått meg betenkt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...