Wintonsen Startet 13.August.2014 Link til dette innlegget Startet 13.August.2014 Noen som har noen tips om hvordan man sjekker at man har riktig vinkel fra gir til alsel. Hvordan gjør man det evt noen som kjenner noen i grenland som har god greie på dette. Sitér dette innlegget Link to post
S-Tech Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Bolte løs forbindelsen mellom girflensen og akselflensen. Sjekker deretter at klaringen mellom flensene er lik rundt med føleblad. Først kan du gjøre dette uten å rotere flensene. Hvis du har ulik klaring, kan du prøve rotere flensene, flytter plassen hvor du målte ulikheten, så har du kast. Jeg har ikke hørt om andre metoder. Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 (redigert) Jeg har laget to skiver med lik omkrets som jeg monterer på girkasse og flens. Når akslingen skyves mot girkassen og platene møtes, er det lett å se om motoren er justert riktig. Desto større man kan lage platene, desto mer nøyaktig blir målingen. Redigert 13.August.2014 av Kjeles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 Øyner meg at du har en fleksibel kobling montert her. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.August.2014 Link til dette innlegget Svart 13.August.2014 (redigert) Har du forsøkt å søke litt på emnet? Mange tråder om dette. Jeg laget en tråd om oppretting pga vibrasjoner, det ble mange nyttige diskusjoner i den: https://baatplassen.no/i/topic/105477-trenger-innspill-til-akselkoblinger-og-oppretting/page-1 Edit: Ser du har opprettet en ny tråd og at SAP kom meg i forkjøpet Redigert 13.August.2014 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Wintonsen Svart 14.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2014 Ok da skal jeg se litt på dette, den metoden som blir nevnt av Kjeles virket jo fornuftig. Jeg har en slik type kobling mellom gir og aksling. Mener noen har nevnt at dette er en grei løsning, og tar av for noe vinkling. Takker for alle gode råd . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.