Jump to content

Perkins dieselpumpe svetter diesel - mulig å fikse selv?

Pantus

Recommended Posts

Dieselpumpa på min Perkins 4.154 svetter/lekker diesel på det anviste stedet på bildet. Er det noe som enkelt kan fikses (skifte pakning) av en "amatør" eller krever det fagfolk om bord? Tenkte det kanskje var mulig å ta av øvre delen uten å forkludre for mye.

NB! Dette er et bilde av en annen modell men nokså lik min dieselpumpe!

bilde

Redigert av Pantus (see edit history)

Dieselpumpa på min Perkins 4.154 svetter/lekker diesel på det anviste stedet på bildet. Er det noe som enkelt kan fikses (skifte pakning) av en "amatør" eller krever det fagfolk om bord? Tenkte det kanskje var mulig å ta av øvre delen uten å forkludre for mye.

https://baatplassen.no/bildearkiv/56/56615/dieselpumpe.jpg

NB! Dette er et bilde av en annen modell men nokså lik min dieselpumpe!

Bare skru av det lokke som på bildet. Vær forsiktig når du skal løfte den av. Se under lokke før du løfter lokket av. Er noe smådeler , fjæring osv under der som du må se hvordan de er. Regner med det er en cav pumpe ?

Da er det som jeg har forklart. Den øvre delen på pumpen går greit å mekke på selv.

Ja det er en pakning som skal skiftes. Ja pakning finner du på ebay. Traktorforhandlere og økonomideler har også ting til pumpen. Siden denne pumpen er brukt mye på traktor. Vær nøye når du lirker den av. Er to bolter som skal av på toppen, men se nøye under lokke hvordan det ser ut under. Er endel pirke jobb ! Må lirke av en fjæring som er fast i gassen i lokket, så kan du løfte den av.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...