Jump to content

Tresfjord Ultra - oppfyllelsen av en drøm... eller?

JonTerje

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Som 8-åring fikk jeg min første båt, og har hatt mange forskjellige typer i årenes løp. Nå når jeg er innhentet av alder og tempo, har jeg veldig lyst å realisere en båtdrøm som har fulgt meg i et par tiår - Tresfjord Ultra. Har vært og sett på noen, prøvekjørt, og må si at for meg ser dette ut til å være en optimal båt. Men - så er det slik da at det er erfaring over tid som er avgjørende. Er det noen der ute som ville brukt noen minutter på å komme med noen råd? Er det noen som har hatt slik båt i flere år og som har anbefalinger eller advarsler? Ser for meg å handle nå, bruke høst og vinter til oppussing og utskiftninger, for så å gå en fantastisk båtsesong i møte til våren. Imøteser svar og tips/råd!

Skorgenes tok vel over denne modellen etterhvert. Kikket på en slik båt i vinter (med fast aksling) og har vel oppsummert mine synspunkter på båten i en annen tråd. Skal lime inn link nederst. Der vil du også finne noen som har hatt båten, og som du kan sende IM til. Oppsummert synes jeg løsningen i forkabinen blir veldig dårlig. Det er to "dobbeltkøyer" som knapt nok har plass til 2 barn i hver og en merkelig malplassert salong mellom disse, som selvsagt tar all komforten som burde vært viet køyeplass. Flybridgen (hvis den har det) er en vits, der 2 voksne knapt får plass til bena. Det var mine hovedinnvendinger + at den burde ha hekktruster, da "hekken kom fykende" når du eks la båten over for å få den inn til kai.

https://baatplassen.no/i/topic/109070-noen-som-har-erfaringer-med-skorgenes-ultra-300/

P.S: Selv om dette ikke framstår som noen drømmebåt for meg, kan det jo fortsatt være det for deg. :-)

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Uten å vite for mye om båten, men også for meg var den drømmebåten for en 6-7 år siden. Kom til konklusjon at det var en drøm jeg hadde på sent 80-tall når de kom (og var store båter den gang). Nå hadde tiden innhentet den og vel så det, så endte med å kjøpe noe annet. Så på Ultra flybridge. Det finnes vel en kalesjebåt også av denne utgaven fra tidlig 90-tall som nok er mer moderne i både linjer og løsning innvendig.

Finnes flere av disse med nyere motorer. Synes de er fine, jeg. Fairline Corniche 31 - en båt i samme sjanger - med sidekabin er nok mer romslig i forhold til sengekritikken som er reist i innleggene foran. Og med romslig flybridge i forhold. De er vel omtrent i samme prisleie som Ultraen - har vel vært noen godt nede på 400 tallet denne sommeren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...