JonTerje Startet 16.August.2014 Del på Facebook Startet 16.August.2014 Hei alle sammen. Som 8-åring fikk jeg min første båt, og har hatt mange forskjellige typer i årenes løp. Nå når jeg er innhentet av alder og tempo, har jeg veldig lyst å realisere en båtdrøm som har fulgt meg i et par tiår - Tresfjord Ultra. Har vært og sett på noen, prøvekjørt, og må si at for meg ser dette ut til å være en optimal båt. Men - så er det slik da at det er erfaring over tid som er avgjørende. Er det noen der ute som ville brukt noen minutter på å komme med noen råd? Er det noen som har hatt slik båt i flere år og som har anbefalinger eller advarsler? Ser for meg å handle nå, bruke høst og vinter til oppussing og utskiftninger, for så å gå en fantastisk båtsesong i møte til våren. Imøteser svar og tips/råd! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 (redigert) Skorgenes tok vel over denne modellen etterhvert. Kikket på en slik båt i vinter (med fast aksling) og har vel oppsummert mine synspunkter på båten i en annen tråd. Skal lime inn link nederst. Der vil du også finne noen som har hatt båten, og som du kan sende IM til. Oppsummert synes jeg løsningen i forkabinen blir veldig dårlig. Det er to "dobbeltkøyer" som knapt nok har plass til 2 barn i hver og en merkelig malplassert salong mellom disse, som selvsagt tar all komforten som burde vært viet køyeplass. Flybridgen (hvis den har det) er en vits, der 2 voksne knapt får plass til bena. Det var mine hovedinnvendinger + at den burde ha hekktruster, da "hekken kom fykende" når du eks la båten over for å få den inn til kai. https://baatplassen.no/i/topic/109070-noen-som-har-erfaringer-med-skorgenes-ultra-300/ P.S: Selv om dette ikke framstår som noen drømmebåt for meg, kan det jo fortsatt være det for deg. :-) Redigert 16.August.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Jori Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Uten å vite for mye om båten, men også for meg var den drømmebåten for en 6-7 år siden. Kom til konklusjon at det var en drøm jeg hadde på sent 80-tall når de kom (og var store båter den gang). Nå hadde tiden innhentet den og vel så det, så endte med å kjøpe noe annet. Så på Ultra flybridge. Det finnes vel en kalesjebåt også av denne utgaven fra tidlig 90-tall som nok er mer moderne i både linjer og løsning innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 16.August.2014 Del på Facebook Svart 16.August.2014 Finnes flere av disse med nyere motorer. Synes de er fine, jeg. Fairline Corniche 31 - en båt i samme sjanger - med sidekabin er nok mer romslig i forhold til sengekritikken som er reist i innleggene foran. Og med romslig flybridge i forhold. De er vel omtrent i samme prisleie som Ultraen - har vel vært noen godt nede på 400 tallet denne sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Og trådstarter har sovnet i stikkabinen? :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.