Jump to content

oppussing with vital


magnush10

Recommended Posts

Looking good!:)

 

15 selv^^

 

Har dog en Yamarin 4300 og en 40Hk yamaha.

 

Vurderte lenge With vital selv, men de fleste på bruktmarked var slitne, tid til å pusse opp har jeg heller ikke. 

 

Bare kom igjen med bilder du! :D

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemelding :). Det har gått mye tid og slit med dette prosjektet, men det er verdt det når man ser

resultatet :) nå er det bare monteringsjobben igjen, men har forsatt ikke greid å få tak i motor enda:( bilder kommer når alt er på plass :-D

Link to post
Share on other sites

30Hk er minium, helst 40hk ja, det ville jeg også sagt mtp størrelse og personer. Gikk ifra en 30Hk Mercury til en 40Hk yamaha, gikk mye bedre. Dog gikk forsatt greit i plan med 4 personer med 30hk`en, var bare det at den var langt ifra like rask, hehe

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

1977 er relativt gammel motor. Se etter noe nyere. Yamaha og Yamaha baserte Mariner motorer er etter min erfaring veldig gode.. Jeg har hatt en rekke av disse i mitt eie og har aldri vært skuffet av disse. Jeg har prøvd Johnson, Evinrude og Mercury og jeg synes vel disse var noe simple. Tohatsu, Suzuki og Honda har jeg ingen erfaring med

Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-..

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

er det vanlig teleflex styring?   På de styresnekkene som er vanlig å bruke på båter i denne størrelsen så sitter det en slangeklemme rundt plastikken som rattstammen går igjennom. denne kan du i så fall nå med et passende flatskrujern gjennom en åpning i plastikken under rattet

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...