www.com Startet 16.August.2014 Link til dette innlegget Startet 16.August.2014 (redigert) Har en 50 hk Evinrude 2 takter.Noen som har tips til hva verktøykassen bør inneholde av verktøy og reservedeler som er verdt å ha med på sjøen? Redigert 16.August.2014 av www.com (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 (redigert) Skiftenøkkel eller fastnøkkel som er stor nok til å løsne propellen, pipenøkkelsett inkl pluggnøkkel, elektrikerteip, avbitertang, filteravdrager om du har eksternt sjøvannsfilter... Ok det er i alle fall det jeg har med til vår gamle evinrude. Aldri trengt annet enn pipenøkler og teip Har plugger med og. Samt ekstra filter, men aldri trengt underveis. Redigert 16.August.2014 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
www.com Svart 16.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 (redigert) Hva er vitsen med teip?Er det dette prinsippet du følger eller? Jeg kommer ikke på noe jeg kan bruke teip til i båten, men det er jo alltids greit å ha en rull på lager Redigert 16.August.2014 av www.com (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Det aller viktigste verktøyet: Kniv! Får du et tau i propellen blir en ganske så hjelpeløs, uansett hvor mye annet en måtte ha med seg. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 (redigert) Jeg trengte teip for to uker siden da tiltbryteren kortsluttet under fart og brukte opp batteriet, kappet bryteren og teipet så det ikke skulle komme borti noe... Reddet dagen. Men ellers kan jo alt annet og fikses med gaffa og wd40 ja! Redigert 16.August.2014 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
VO`n Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Nødsnor om batteriet går tomt... Ikke i verktøykassa kanskje men under lokket så er det alltid med. Sitér dette innlegget Link to post
www.com Svart 16.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Det aller viktigste verktøyet: Kniv! Får du et tau i propellen blir en ganske så hjelpeløs, uansett hvor mye annet en måtte ha med seg. Helt enig med deg Jeg har alltid med meg en sylskarp Smith&Wesson kniv med "sagtenner" innerst på bladet for å kunne klare å kappe alt i fra fiskesnøre til rimelig grovt tauverk. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 16.August.2014 Link til dette innlegget Svart 16.August.2014 Ble hengende på uønsket "svai" for ti år siden (tau som gikk til tungt "bruk" i sjøen) Fikk heldigvis ringt etter hjelp, men var en veldig kjip situasjon. En del sjø, og kom nærmere og nærmere en holme. Etter dette går jeg omtrent aldri på sjøen uten en kniv om bord i båt. Sitér dette innlegget Link to post
www.com Svart 17.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 I verktøykassen har jeg; Multimeter, skiftenøkkel, vannpumpetang, kombinasjonstang, umbraco sett, lommelykt, skrujern- rett spor og phillips, lommekniv med alt mulig verktøy på, en kniv og startsnor. Skal kjøpe ekstra tennplugger, og pluggnøkkel. Noe mer som trengs? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.August.2014 Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 I dag begynte varmtvannskranen i pentryet å dryppe. Da var det greit med litt rørleggerdeler, inklusive ny pakning når en ligger nede på svenskekysten i Hunnebostrand. Lars H. vårt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Søringen Svart 17.August.2014 Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 I verktøykassen har jeg; Multimeter, skiftenøkkel, vannpumpetang, kombinasjonstang, umbraco sett, lommelykt, skrujern- rett spor og phillips, lommekniv med alt mulig verktøy på, en kniv og startsnor. Skal kjøpe ekstra tennplugger, og pluggnøkkel. Noe mer som trengs? Et lite pipesett er også greit, hvis du vil være forberedt på "alt". Kjøpte et på Biltema for litt siden: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Pipe--og-Nokkelverktoy/Pipenokkelsett/Pipenokkelsett-14-55-deler-71001/ Er bl.a. en "fleksibel" forlenger som gjør at en kan sno seg litt fram med piper på litt trange / vanskelig tilgjengelige plasser. Lite og greit sett som jeg har med meg i bilen. Yamaha på båten, så blir lite mekking der utover service Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 17.August.2014 Link til dette innlegget Svart 17.August.2014 (redigert) Kvitteringen på betalt medlemskap i RS kan jo også være greit å ha liggende... i tilfelle du trenger en dykker eller slep... Redigert 17.August.2014 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
www.com Svart 20.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2014 Mangler bare en ting nå (tror jeg), og det et håndtak til startsnoren noen som vet hvor får jeg kjøpt slikt? Biltema har ikke. kan sikkert stjele et fra en gammel gressklipper, med de koster vel bare 30-40 kr, så det er like greit å kjøpe et nytt Sitér dette innlegget Link to post
www.com Svart 20.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2014 Kvitteringen på betalt medlemskap i RS kan jo også være greit å ha liggende... i tilfelle du trenger en dykker eller slep... Hva koster medlemskap i RS? Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 20.August.2014 Link til dette innlegget Svart 20.August.2014 Selvvulkaniserende tape som tetter mot det meste av flytende væsker. http://www.watski.no/-11eUq Sitér dette innlegget Link to post
www.com Svart 20.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2014 Selvvulkaniserende tape som tetter mot det meste av flytende væsker. http://www.watski.no/-11eUq Den var ikke dum! Tror jeg skal kjøpe meg en sånn, takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.