Jump to content

ønske å løft båt for vinter opplag i egen hage.

Barry Kirk

Recommended Posts

Du kommer sikkert til å få en del tips om kranbilfirmaer, men mitt tips før du ringer kranbil; forsikre deg om at det ikke henger kabler eller andre ting i veien for et eventuelt løft fra veien og inn i hagen din. Det er dumt om kranbilen må snu med uforettet sak. Du må betale uansett

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Hvis du bor i Asker så tror jeg du ikke har lov til å ha båten i din egen hage. Ikke det at det er så mange som bryr seg...

Fra artikkel i Aftenposten:

"Det er de lokale reguleringsbestemmelsene i Asker som forbyr lagring av båter og campingvogner i hagen. Loven gjelder uansett om båtene eller vognene er synlige og til sjenanse for andre, eller ikke"

http://www.aftenposten.no/bolig/Forbudt-med-bat-og-vogn-i-egen-hage-6343133.html

Dette er faktisk ikke en aprilspøk selv om det høres slik ut... Artikkelen er fra 2002, men tror det gjelder fortsatt.

Praksis er at ingen bryr seg om det, men har du en nabo du ikke er bestevenn med kan han klage til kommunen og så må du flytte den.

Ser det er noen båter i div hager i Asker så tror dette er en hvilende paragraf hvos den fremdeles eksisterer. En Ghibli er jo ikke høy skipet så jeg tror jeg hadde tatt sjansen..

Har brukt Dag Tunem tlf 928 65 001 i mange år for transport av båt i Bærum. Han holder til i distriktet og er veldig grei og rimelig. Jeg har betalt 1400 fra Sandvika-Vøyenenga med 25 fots snekke som er litt bredere og høyere en Ghiblien. Hadde opplag i båthavn i vinter så uvisst om kanskje prisen er litt justert.

• 2 år senere...

Ser det er noen båter i div hager i Asker så tror dette er en hvilende paragraf hvos den fremdeles eksisterer. En Ghibli er jo ikke høy skipet så jeg tror jeg hadde tatt sjansen..

Har brukt Dag Tunem tlf 928 65 001 i mange år for transport av båt i Bærum. Han holder til i distriktet og er veldig grei og rimelig. Jeg har betalt 1400 fra Sandvika-Vøyenenga med 25 fots snekke som er litt bredere og høyere en Ghiblien. Hadde opplag i båthavn i vinter så uvisst om kanskje prisen er litt justert.

Fikk hjelp av Dag Thunem i dag. Meget grei fyr å ha å gjøre med. Var der på utsatt tid og holder det han lover. Hjalp til med alt for å få båten på plass i bukken. Kommer å bruke hans tjenester igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...