Jump to content

sjark på vanlig båthenger?


geirmund

Recommended Posts

Hei

Har ein 21fot Malo sjark som eg vil ha på henger til vinteren. kan få kjøpt ein toaksla Gaupen som skal tåle vekta.

Det eg lurer på er korleis det går med ein båt med så djup kjøl på ein vanlig henger?

Finns det evt høgre støtter å få kjøpt?

Er heilt grønn på dette, så eg er glad for alle innspel før eg kjøper hengeren.

Redigert av geirmund (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her ser du min Polar 22 på en vanlig Tysse henger som er beregnet på 22-23' planende båt. Dro den bare rett på, ingen problemer med den selvjusterende vogga. To kraftige stropper foran og bak, så sto den som støpt fast.

Snekka har motoren på midten, og dermed måtte den stå litt langt bak på henger. Ikke noe problem da jeg bare flyttet vinsjtårnet bakover etter at vi hadde funnet balansepunktet (ca 50kg trykk på kula). Nå skulle jeg bare ha med meg båten hjem, så hvis hengeren er for permanent bruk bør du kanskje se om du kan flytte aksler etc hvis du får samme tyngdepunktsproblemet som meg.

 

img_5457.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...