Jump to content

Ventilasjon/lufting på Bella 850, erfaringer?


RegineBodø

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt denne, og oppdaget at det ikke er noen ventiler i kabinen. Hadde tidligere en Finnmaster 7050, heller ikke med ventiler. Det ble jo mye kondens iløpet av vinteren spesielt, med tendenser til blåmann. Ønsker ikke dette nå, så jeg tar gjerne imot tips! Så en Bella som hadde montert en ventil i takluka i kabinen. Er det en god plassering? Holder det med en ventil, og er det noen typer som er å anbefale? Båten skal ligge i isfri havn i vinter.

Link to post
Share on other sites

Åpne takventiler og en 200W frostvakt på dørken under vinterlagring har funket veldig bra for meg. Montering av takventil har jeg ikke gjort selv, men å montere den i luka høres jo ut som et bra triks for å unngå å ta hull i selve dekket. Har disse ventilene (en i hyttetaket og en i taket på forkabin - den rustfrie utgaven): http://www.watski.se/Ventilatorer-Roca-Polar-115wJ De har funket OK, dvs. ikke lekkasje rundt eller gjennom selv om de står åpne året rundt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...