Jump to content

AQAD 40B, vanskelig å stramme reimene skikkelig

ElDart

Recommended Posts

Trikset er å ikke løsne dynamoen for mye, men akkurat så mye at du klarer å presse den utover, men at den ikke siger så lett tilbake igjen, så bruker du et brekkjern, en latmannsarm eller hva som måtte passe, og presser dynamoen ut, og holder den med en hånd mens du strammer bolten litt med den andre hånden, så strammes det skikkelig til slutt med begge hender.

Det er litt teknikk, men det er egentlig veldig enkelt å stramme slike reimer når man har gjort det noen ganger, og som nevnt pass på at det er litt slakk i reima, som oftest skal du klare å trykke reima ned en centimeter eller to på det lengste strekket, det står gjerne i manualen akkurat hvor mye.

Redigert av adeneo (see edit history)

Som ny eier av en MarnaMB10A hadde jeg samme problem etter å ha sat ny reimer på... fikk samme råd som over. Dvs. ikke stramme for mye + presse dynamo ut med brekkjern eller lign. mellem dynamo og motorblok. Det gik sådan ok ... men syntes stadig reimer sklei litt ved start. En kar på havnen gav mig råd å kjøpe spray til raimer på biltema. Har nå sprayet med det og DET virket. Ikke for stramt + sklir ikke etter spray.

syns stortsett kilereimer flagrer litt..flatreimer kan jeg ikke huske og ha sett flagre?? ikke det at jeg er noen spesialist,men når jeg har strammet de kilereimene jeg har hatt på diverse båter oppgjennom så syns jeg de flagrer litt

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...