Jump to content

Riktig lanterneføring for min 20 fot daycruiser

bmi

Recommended Posts

• 1 år senere...

Tar opp igjen denne - de fleste Nimbus Novaer leveres som beskrevet over her med  rundtlysende topplanterne og rød/grønn sidelanterner. De har i tillegg akterlanterne. Er det innafor?

Redigert av Napoli (see edit history)

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Det var det jeg og trodde - men kan ikke forstå at at verft som Nimbus har levert en hel serie med båter med feil lanterneføring... Jeg har selv gått til innkjøp av ny topplanterne for å bytte - men ville vente til jeg fikk bekreftelse her med å sette igang arbeidet.

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Jeg leser reglene slik at det er høgste fart for båten (i tillegg til lengde) som bestemmer om du kan benytte bare en rundtlysende hvit lanterne. Dersom båten kan gå fortere enn 7 knop eller om den er 7 m eller mer, skal den ha sidelanterner, topplanterne og akterlanterne. Topp- og akterlanterne kan kombineres i en rundtlysende hvit lanterne som omtalt tidligere i tråden, men bare for båter under 12 m lengde. (Regel 23.)

Og til Napoli: Om du anskaffer en ny topplanterne (225 grader) kan du benytte den eksisterende rundtlysende som ankerlanterne. Du kunne også benytte den rundtlysende som kombinert topp- og akterlanterna, desom du kobler ut den separate akterlanterna.

Jeg leser reglene slik at det er høgste fart for båten (i tillegg til lengde) som bestemmer om du kan benytte bare en rundtlysende hvit lanterne. Dersom båten kan gå fortere enn 7 knop eller om den er 7 m eller mer, skal den ha sidelanterner, topplanterne og akterlanterne. Topp- og akterlanterne kan kombineres i en rundtlysende hvit lanterne som omtalt tidligere i tråden, men bare for båter under 12 m lengde. (Regel 23.)

Og til Napoli: Om du anskaffer en ny topplanterne (225 grader) kan du benytte den eksisterende rundtlysende som ankerlanterne. Du kunne også benytte den rundtlysende som kombinert topp- og akterlanterna, desom du kobler ut den separate akterlanterna.

Ja, planen var å legge til en foroverlysende hvit, slik at jeg kan beholde den gamle som ankerlanterne.

Redigert av Napoli (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...