Tufsetom Startet 26.August.2014 Del på Facebook Startet 26.August.2014 hei seiler en Bostrøm 1979 modell. her sitter det en original yanmar YSB12 innenbords diesel motor. denne har nå paia:( det er kommet vann i oljen, og lurer på om noen har hatt samme problem tidligere, om ikke på en annen motor. med liten motor kunskap har vi kommet frem til at det er mest sannsynlig topp pakningen som er defekt. motor rommet på bostrøm mk2 er så trangt at motoren må ut for å få av toppakningen. spørsmålet er om det er mulig å få tak i deler til en så gammel motor? jeg har søkt på nettet og funnet en pakning: https://www.frenchmarine.com/product/Yanmar-104564-01332-Head-Gasket-920-57 problemet er at denne er til modell YSE 12 og ikke YSB 12 som den som sitter i Bostrømmen. er det noen som vet om denne pakningen vil passe eller blir det skivebom? setter pris på alt jeg kan få av svar?:) Sitér dette innlegget Link to post
Tufsetom Svart 26.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2014 har nå funnet ut at pakningen jeg har funnet er den samme som benyttes på YSB12. etter å ha lest litt rundt begynner jeg og tenke at det kan være simmeringen / impeleren som kan være problemet. antar at det er lettere å komme til denne, enn toppakningen? noen som har noen lure tips for å finne ilden til problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.