Jump to content

Draco 20 med B20 Volvo. Trenger råd og tips.


gamor69

Recommended Posts

Håper Anders_K ikke har fått dracopolitiet ennå. he he

 

Nei har ikke tenk på noe sånn for å være ærlig. Tror jeg overhaller motoren.

 

Forresten NÅ er båten min og da skal jeg sette meg inn i jobben for å ha en skikkelig fin og sikkert båt til neste sesong.

 

et spørsmål til: er det mulig å kjøle ned motoren med ferskvann/frøstvæske selv om båten skal brukes på sjøen hele tiden??? Noe ombygging eller???

 

Takk

 

Gamor69

 

PD. leger ut bilder senere på kvelden.

Gamor69

Link to post

Anders_K må slutte å banne i kirken... Dracopolitiet kommer og tar deg

 

 

Håper Anders_K ikke har fått dracopolitiet ennå. he he

 

 

Hehe, venter i spenning :wink:

 

Var ment som en lett måte å modifisere båten på.. er fort gjort å bygge tilbake til innenbords når det står brakett på hekken.

Verre hvis halve båten er saget i filler... :smiley:

Mvh

Anders_K

 

Prosjekt Halco

Link to post

Nå begynner det å bli et par dager siden jeg hadde Volvo i båt, men mener å huske at pakningen til bensinpumpa kan være lurt å sjekke for oljelekk som et av de første stedene. Hvis denne pakningen er gåen, vil det kunne grise fælt, uten at det er noe annet galt. Kaaaaan jo muligens forklare manglende pumpeeffekt, og lavt turtall på motoren også...? Er du heldig så er det bare en å bytte en pakning som sitter med 2 skruer og koster en femti-lapp, samt vaske motorrom.

Link to post
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Hei på dere alle sammen.

 

Det er lenge siden jeg ikke har kommet her. Flere aktiviteter og reiser har fått meg litt unna forumet men nå er jeg tilbake.

 

Kan forteller følgende: Motoren ble demontert helt og da fant jeg:

 

  • Motoren er i STD. Både stempler, V-lager og R-lager.
  • 2 stempler hadde knekt ring.
  • Pakning til veivaksling hadde oljelekkasje.
  • Hadde masse Tec-7 og Sikaflex flere steder for å unngå mest mulig lekassjer.
  • Motoren var egentlig ikke så gærnt men nå som jeg har demontert det skal fikse ordentlig alt som er.

har bestilt nye deler og temker å bygge om litt. Liste med nye deler er:

 

  • Weber convertion kit  32/36 DGV  med elektrisk choke. Kommer med innsugsmannifold.
  • Elektronisk fordeler fra 123 ignition
  • Nye stempel ringer
  • Alle packninger
  • V-lager og R-lager

 

med alt dette skal motoren bli som ny.

 

Har et spørsmål og håper så mange som mulig kan hjelpe med med råd og tips.

 

Jeg er veldig lyst å montere varmeveksler på motoren slik jeg ikke bruker sjøvann til kjøling. Har fått tak i en person som har en Volvo Penta 21 varmeveksler og det sies at det går ann kanskje å bruke. Stemmer det??

 

Skal den monteres rett på motoren eller i et rom ved siden av?

Skal den ha sjøvann inn og ut via eksosen?

Eller er det noen andre som absolutt kan anbefales til denne type motor og båt?? Minne på at det er en Draco DC2000 med Volvo Penta B20 motor.

 

Alle kommentarer mottas med stor takk.

 

Gamor69

Gamor69

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...