Vedvards Startet 29.August.2014 Link til dette innlegget Startet 29.August.2014 Denne er unik - henger er for pyser...... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/fyllekjoerte-med-baaten-paa-slep-uten-tilhenger/a/23284242/ Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Fantastisk!! :) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Janoho Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Jeg reagerte egentlig meste på "politiet: vi er vant til litt av hvert her" Hva er det egentlig som foregår i Kåfjord ?? Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Hva er promillegrensa i dette tilfelle? 0,2 eller 0,8 Sitér dette innlegget Link to post
LM 9725 Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Jeg reagerte egentlig meste på "politiet: vi er vant til litt av hvert her" Hva er det egentlig som foregår i Kåfjord ?? Finn tak serien Hellfjord, så mulig utsagnet gir mer mening? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Litt overrasket over at hverken bil, eller båt hadde fått skader. Om man kan taue båten, uten henger på E6 mener jeg at dette må være revolusjonerende bunnstoff, eller skrogkonstruksjon... Tydeligvis litt annerledes de nord for Sinsen-krysset, takk til politiet som bekrefter dette... Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Hva er promillegrensa i dette tilfelle? 0,2 eller 0,8 De bryr seg ikke om tall på bygda, hvis en klarer å starte bilen er det helt trygt å kjøre hjem. Har ikke prøvd glassfiber på asfalt, men rotasjonsstøpt plast forsvinner fort på grus (på bygda er det innenfor å sitte i båt som slepes bak bil). Sitér dette innlegget Link to post
Vedvards Svart 29.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Tja, på Stangebygda heter det at man er ikke full om man klarer å ligge rolig på gulvet........ Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Uten å holde seg fast ref Wesenlund. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Bay_liner Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 (redigert) DP Redigert 29.August.2014 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Honduras Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Er det egentlig påbudt med tilhenger? Kan jeg montere to hjul bak på båten for redusert slitasje, samt drag foran, ei lysrampe, og så slippe hele tilhenger-kjøret? Så lenge båten veier under 750kg eller noe sånt er det jo ikke påbud om bremser, og 60km/t er sikkert fort nok..... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
TasleT Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Litt overrasket over at hverken bil, eller båt hadde fått skader. Om man kan taue båten, uten henger på E6 mener jeg at dette må være revolusjonerende bunnstoff, eller skrogkonstruksjon... Tydeligvis litt annerledes de nord for Sinsen-krysset, takk til politiet som bekrefter dette... Jeg oppfatter det slik at det er de sør for Sinsenkrysset som er litt annerledes Men fra spøk til alvor: Lurer på hva som foregår oppe i toppetasjen på slike personer. De er vel neppe vel bevart, selv i edru tilstand. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
NilsPils Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Hva er promillegrensa i dette tilfelle? 0,2 eller 0,8 1,0 (0,2 + 0,8) Uten å holde seg fast ref Wesenlund. Ref. Dean Martin! "You're not drunk if you can lie on the floor without holding on." Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Higre Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Skademelding eller sjøforklaring ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 (redigert) Står at det er en 20 fots båt. Syns det er ut som en Lasse 14 med HT, den gamle typen HT. Rett skal være rett :-) Redigert 29.August.2014 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Var på festival her om dagen litt utpå landet. Før vi skulle kjøre hjem ble jeg tilbudt øl og akevitt. Jeg tok ølen og sa at det er greit å holde seg innafor 0,8.. Fikk da beskjed om at på sjøen er det en flytende grense.. Bokstavelig talt.. Var god akevitt da:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Folk I Båt Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Mannen anmeldte jo seg selv. Så Kåfjordingene er muligens bedre enn sitt rykte. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 En annen unik sak... http://www.itromso.no/nyheter/article10071453.ece Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Olepo Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Litt av en bragd ..... Akkurat som i eventyret; "Denne skuta går like bra til lands som til vanns, og i lufta med!" Hvordan er det mulig å slepe en båt langs E6 "en periode" uten at båten tar skade av det??? Hadde bare karen hatt litt lavere promille hadde han kanskje klart å holde ekvipasjen på veien og transporten kunne gått helt utmerket! Sitér dette innlegget Link to post
Bkberbesen Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Er det egentlig påbudt med tilhenger? Kan jeg montere to hjul bak på båten for redusert slitasje, samt drag foran, ei lysrampe, og så slippe hele tilhenger-kjøret? Så lenge båten veier under 750kg eller noe sånt er det jo ikke påbud om bremser, og 60km/t er sikkert fort nok..... Tja, det er påbudt med skilt og registrering, tviler litt på at du får det på en "båt med to hjul" i Norge, hadde funket som en kule i Somalia.. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.August.2014 Link til dette innlegget Svart 30.August.2014 På svalbard hadde de hjul bak på ribene der så det var bare å trille de opp på land der vi var. Ganske smart igrunn Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
mons Svart 30.August.2014 Link til dette innlegget Svart 30.August.2014 Kompressorer, aggregater og lifter taues bak bil uten registrering, og jeg har sett reklame for båter med nedfellbare hjul bak, så det kan hende du får lov å sette drag på båten. Aner ikke hvilke regler som gjelder for slikt, men man blir ikke stoppet med slike redskaper på slep. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.