JRK Startet 3.September.2014 Del på Facebook Startet 3.September.2014 Hei Har kjøpt meg en 2003 model tohatsu 8 hk. Den har stått i 2 år etter vinterkonservering og service hos Bakken Motor. Etter Ca 10 drag startet den og gikk 10 sekunder på tomgang. Etter dette er den helt død. Følgende er sjekket; - det er gnist på pluggene, men de virker helt tørre - har sjekket at nødstoppbryteren fungerer som den skal - om jeg pumper bensin flommer det over i toppen av forgsseren Er det normalt For meg kan det de ut som den ikke får bensin inn i sylinderene Kan det være gammel bensin som tetter forgsseren. I så fall hva gjør jeg med det? Alternativt tas gode forslag i mot med stor takknemlighet Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 3.September.2014 Del på Facebook Svart 3.September.2014 (redigert) Hei. Flott motor du har kjøpt deg :) Det er ikke normalt at forgasseren flommer over. Det kan tyde på at flottøren har hengt seg opp. Ut i fra det du beskriver høres det ut som den ikke får bensin. Det kan være rusk eller gammel totaktsolje i forgasseren som gjør at dysene er tett. Det jeg ville gjort var å demontere forgasseren og gjøre den rein, sette den sammen igjen og prøve å starte motoren på nytt. Mvh Diddn Redigert 3.September.2014 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 4.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2014 Hei, Takk for svar. Om jeg først åpner forgasseren er det noen pakninger jeg må bytte? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.September.2014 Del på Facebook Svart 4.September.2014 Om du er forsiktig så kan som regel pakningene brukes på ny. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
JRK Svart 5.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2014 Hei, Trenger tips vedrørende rensing av forgasseren. Det så ikke ut som flottøren hadde hengt seg opp. Det finnes et eget dreneringshull på toppen, så det virker som det skal komme ut bensin her, om en pumper for mye med håndpumpen. Mulig jeg tar feil her. Har tatt av lokket I bunn og firkanten hvor bensinet kommer inn. Har blåst igjennom de dysene som er synlig. Her stopper min kunnskap og jeg er litt itvil om hvordan jeg går videre. Kan man løsne på selve dysene (Vet ikke om det er flere) om man gjør det er det noe som må justeres opp igjen etterpå? Alle tipps mottas med stor takk Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 6.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2014 Da var problemet fikset. Renset forgsseren. Da lekket det ikke lenger på toppen og den starter som den skal Sitér dette innlegget Link to post
weedy Svart 8.September.2014 Del på Facebook Svart 8.September.2014 Hei Jeg hadde samme problem som deg i helgen, bensin rant ut av hullet når jeg pumpet. Det var flotøren som hadde hengt seg opp. Løsnet festet litt igjen og den var tipp topp. Har også renset dysene par ganger i år. Skrur de ut og renser de med synål. Da fungerer forgasseren perfekt på tomgang også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.