windy26 Startet 10.September.2014 Del på Facebook Startet 10.September.2014 kan det være riktig med 1" inntak på sjøvanns siden i bunn av båten? tenker at det kan være litt i minste laget etter jeg skiftet fra 124hk til 200hk , hva er riktig størrelse? båten har en masjfart på 18-19 knop og 22-23 på max Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 10.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2014 hvilken størrelse bør vanninntaket være med en 200hk på en halvplaner med toppfart på 22-23 knop , har i dag 1" inn i bunn på båren , men det har tidligere vært en 124hk , syntes motoren øker mye mere temperatur ved turtall over 3600omd , ved ca 3500 ligger den på ca 85 grader for så å øke til 90-95 grader ved 3700 , hva er normal størrelse? Sitér dette innlegget Link to post
ArImI Svart 10.September.2014 Del på Facebook Svart 10.September.2014 Du trenger 1 1/4" eller større, sjekk da indre diameter som bør være min 1" Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 10.September.2014 Del på Facebook Svart 10.September.2014 Jeg ville si at det minst burde være samme dimensjon som stussene på impellerpumpa, og gjerne et hakk større. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 10.September.2014 Del på Facebook Svart 10.September.2014 Det er en god regel Nils. Ellers er det det å tenke på at det er på sugesiden man har det største relative trykkfallet. Et trykkfall her er dramatisk for flowen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
windy26 Svart 11.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2014 Men finnes det noen tabell som sier størrelse på inntaket i skroget i forhold til hk på motor? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 11.September.2014 Del på Facebook Svart 11.September.2014 Det kan godt være at det finnes en tommelfingerregel for dette, men husk at andre ting som lengde på slange og hvor mange og krappe bend den har også spiller inn. Hadde startet med å se på impellerpumpa, som nevnt av NilsPils. Sannsynligvis også konkludert med å bruke samme som impellerpumpa. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 11.September.2014 Del på Facebook Svart 11.September.2014 Byttet alle gjennomføringer på min båt i vår, gikk da opp i fra femkvart til halvannen toms på inntak, ventil og slange. Fikk da mindre damp i fra eksosen på fullfart. Har yanmar 240. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.