Torsen67 Startet 14.September.2014 Link til dette innlegget Startet 14.September.2014 Har aldri gjort dette før. Skal gir/gass demonteres på motoren? Må jeg i så fall av men splinter etc som jeg ser inne i motoren? Ganske trangt der så er det noe jeg burde ta høyde for her? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.September.2014 Link til dette innlegget Svart 14.September.2014 Ja du må ta av et deksel slik at du kommer bedre til splintene. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Torsen67 Svart 14.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2014 Hmm, enten er jeg blind eller så ser jeg ikke dekselet. Hvordan er kablene festet på kontrollboksen? Er det noen hurtigkoblinger her? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.September.2014 Link til dette innlegget Svart 14.September.2014 (redigert) Hele sidedekselet på styrbord side må nok av. Samme type koblinger i kontrollboksen. Redigert 14.September.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Torsen67 Svart 15.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 Vel, nå går jo kablene til kontrollboksen inn på babord side. På styrbord side går det elektriske inn. Håper det bare er en stor kontakt der som tar av seg det elektriske. Men for å få demontert de/den kontakten så må jeg nok av med ett deksel. Klarer ikke å se noe bare med motorlokket av. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.September.2014 Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 (redigert) går kablene inn på denne siden ? ja det kan jo se slik ut. Redigert 15.September.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Torsen67 Svart 16.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Ja, de går inn på den siden. En annen ting, når jeg skal legge motoren ned på siden så regner jeg med at det er på denne siden? Du har også to sånne små gummipodder på siden ser jeg. Regner med at det er de motoren skal hvile på? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 16.September.2014 Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 (redigert) Når du legger motoren på den siden blir peilepinne-røret det laveste punktet. Kan ikke tenke meg at det er spesielt gunstig ift lekkende motorolje? Redigert 16.September.2014 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Torsen67 Svart 16.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Det var det jeg også tenkte på. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 16.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Hvordan fikk du av dette dekslet teerex? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 16.September.2014 Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 (redigert) Det er ikke min motor, men det er jo skrudd fast da. Normalt skal motoroljen tappes av før 4-taktere legges ned. Redigert 16.September.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Torsen67 Svart 16.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Dekslet var jo bare å skru av som du sa:-) Gir og gass er avmontert. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 17.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 Da står jeg litt fast igjen. Det går en feit kabel i mellom kontrollen og motor. Åpnet kontrollen og håpet jeg fant en kontakt der. Neida, bare et virrvarr, der en og en leder er koblet i sammen. Må jeg da demontere alle disse? Ser jo ikke ut til at det er noe bedre løsning på motorsiden heller. Det er lagt opp til Suzuki på båten motoren skal over til. Der går det en kraftig kabel bakover som skal til motor med plugg i enden. Ser ikke ut til at jeg får brukt dette oppsettet da. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.September.2014 Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 En stor kontakt skal det jo være et sted mellom motor og kontroll. Som regel er det jo en stor kontakt i hver ende. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
is_620 Svart 17.September.2014 Link til dette innlegget Svart 17.September.2014 dersom kabelen er en 2-leder med firkanta ytterkappe , med litt stort tverrsnitt er det 12V kabelen fra dynamo til batteriet , og kan løses direkte på dynamoen Dersom det er en rund mangeleder , er det instrumenter , dødmannsknapp tennings nøkkel etc og kobles vel lettest fra på motoren og ikke i kontroll boksen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.