succes 42 1980 Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Kontantanter om dem er vite eller svarte det vet jo bare den som har dem og vis du kjøper en båt til 500000 må dem være vite penger for du fører jo den opp på selvangivelsen og gjør han ikke det er ikke ditt problem du som selger går i banken med pengene og di lurer på vorfor så mye kontante da er det bare å si det som det er solgt båten min og di kan kjekke opp det med kontrakter ,selvangivelsen og forsikringen og det med poser med penger blir for dumt tar ikke med 500000 i 50 lapper strøkene 1000 lapper tar ikke så stor plass:-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Hvis kjøper legitimerer seg, skriver kontrakt osv vil jeg ha en styrket tillit til kontant oppgjør opp til et beløp. Flere hundre tusen kontant lukter uansett tvilsomt lang vei. Bankoverføring er og blir tingen. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Og hvis kjøper nekter å sette disse Eurosedlene inn på sin egen konto for så å overføre dem til selger, så forstår jo alle at det er "ugler i mosen". Hva ellers skulle være en fornuftig årsak til å nekte det? Jeg mener hvis han faktisk ønsker å kjøpe båten.... Sitér dette innlegget Link to post
Fjord725SE Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 For deg ja, men det finnes svært mange som selger til en lavere pris om de ser kontantene foran seg.. Det være seg om det stort eller lite beløp.... Har gjort svært mange gode kjøp på denne måten, der en har fått ned prisen betraktelig for salg der og da med kontant oppgjør.. Ikke noe galt med kontantbeløp så lenge man tar fornuftige forholdsregler for å unngå ran, svindel og annet som er nevnt i denne tråden. Men, det er ikke akkurat praktisk i 2014.... Hadde jeg forsøkt å selge båten min og du dukket opp med flere hundretusen i kontanter skal jeg garantere det ikke hadde vært "fristende" å slå til på den handelen og du hadde garantert ikke fått noen rabatt på den måten, da skulle jeg heller tilbudt deg noen prosenter rabatt bare for å ta bryderiet med å få pengene inn i en bank. Kontanter i dag begynner å bli direkte plagsomt. Fikk 9000 kroner i kontanter for noen måneder siden, var jo nesten komplett umulig å få satt dem inn i noen bank, jeg har konto i 3 banker og ingen av dem tar i mot kontanter annet i automater som ligger på sider av byen det bare er bryderi for meg å dra til. Tok meg fanden snyte flere dager bare å få satt dem inn på konto, mye pga automaten jeg først forsøkte var i ustand men dette er noe jeg har blitt fortalt ikke akkurat er uvanlig. En annen person jeg møtte i samme ærend forsøkte å sette inn 4000 bare for å oppleve automaten låste seg med pengene hans inni. Større beløp enn dette hadde jeg ikke ønsket å ta imot, blir bare upraktisk, skulle heller gitt deg rabatt for å bruke banken. Store kontantbeløp er faktisk utviklet seg til å bli en pest og en plage. Jeg vil tro dette er en villet utvikling fra både myndigheter og banker noe man jo selvsagt kan mene forskjellig om men slik er det nå. Bankfilialer som tar imot kontanter blir færre og færre. Så ja, jeg vil tro det er en kjerne av sannhet i at det snart bare er skurker og skattesnytere som bruker store kontantbeløp. Det finnes sikkert unntak men disse begynner å bli sjeldne. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 (redigert) Ikke noe galt med kontantbeløp så lenge man tar fornuftige forholdsregler for å unngå ran, svindel og annet som er nevnt i denne tråden. Men, det er ikke akkurat praktisk i 2014.... Er enig her, at en må forsikre seg mot ran, svindel osv.. Om det er kraktisk kommer vel an hvordan handelen utarter seg, om jeg kan få kjøpt en dings som selger skal 500.000 for 450-470.000 ved å betale kontant der og da, og ta dingsen med meg, så mener jeg det er både praktisk og fornuftig for alle parter.. Jeg har en dings i kikkerten som jeg vurderer å kjøpe, dog er dette kun snakk noe til 25 lapper. . Skal la selger mørne ei uke til, så tar jeg med meg bil og henger og ca. tyve tusen (om ikke dingsen er solgt innen den tid) Redigert 26.September.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
tobixen Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Kontanter i dag begynner å bli direkte plagsomt. Fikk 9000 kroner i kontanter for noen måneder siden, var jo nesten komplett umulig å få satt dem inn i noen bank, jeg har konto i 3 banker og ingen av dem tar i mot kontanter annet i automater som ligger på sider av byen det bare er bryderi for meg å dra til. Tok meg fanden snyte flere dager bare å få satt dem inn på konto, mye pga automaten jeg først forsøkte var i ustand men dette er noe jeg har blitt fortalt ikke akkurat er uvanlig. Det er vel en legitim grunn til at kjøper ønsker å levere fra seg kontantene sine i stedet for å prøve å få dem vekslet i bank? :p Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Fjord725SE Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Det er vel en legitim grunn til at kjøper ønsker å levere fra seg kontantene sine i stedet for å prøve å få dem vekslet i bank? :p Hehe, det var jo et poeng Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.