Møkkalasset Startet 25.September.2014 Del på Facebook Startet 25.September.2014 Tror det er aluminiumstank i min Baltic fra 2003. (Den er malt rødbrun). Har hørt at det silikatfri som gjelder for aluminium? Eller kan/skal jeg bruke Maritims Antifrost Natur? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 Har aldri hatt frostvæske på septictanken. Får du ikke tømt hele systemet skikkelig? Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 (redigert) Har hele tiden spylt ut hele septiksystemet med spylervæske. Men vil frostvæske eller ren glykol hadde kanskje vært snillere mot pakningene..Aluminium står ihvertfall får rød frostvæske G30(biltema) Redigert 25.September.2014 av Tropic1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 Får du ikke tømt hele systemet skikkelig? Det gjør jeg neppe, Selve tanken tåler nok om innholdet skulle fryse, men ved å spyle godt med frostvæskeblanding gjennom toalettet, gjennom tanken og helt til utløpsiden vil jeg sikre at heller ikke tømmepumpa fryser i stykker. Har alltid gjort det slik på båtene mine, men først etter to omganger med septikrens. God erfaring med dette. Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 Jeg har brukt blå frostvæske av rimeligste type i septiktanken siden 87 og har ennå ikke hatt problemer. Jeg ble advart veldig mot alutanker da båten var ny, men kjenner flere med syrefaste septiktanker som alt har byttet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.