Christina 3 Startet 26.September.2014 Del på Facebook Startet 26.September.2014 (redigert) På tilbud hos Seatronic nå.... Veldig lite, lett og stille da 800w kont. (max 900) http://www.seatronic.no/strom-stromaggregat-c-50_524/stromaggregat-950i-p-4619 Noen som har prøvd dette og vil komme med annbefalinger ? Redigert 26.September.2014 av Christina II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 26.September.2014 Del på Facebook Svart 26.September.2014 er det like bra som dette tro ? https://butikk.felleskjopet.no/Produktkatalog/stroemaggregat-ig-1000-50236807 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Christina 3 Svart 26.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2014 Det vil jeg vel ikke tro men bra nok kanskje Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 (redigert) Ser ikke for meg at "noen få hundre watt" kan være til annen hjelp enn å lade batterier via landstrømkontakten ombord. Jeg trenger et aggregat på omlag 1-2 kW slik at man kan trakte kaffe på bøljan blå. Om jeg skulle investere i et sånt aggregat... I så fall et Kipor, skulle jeg tro. At det blir litt rabalder med ulyder får så være. Redigert 27.September.2014 av TasleT (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
andlin Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 kjøpte et slik fra flak i sommer, tenkte å bruke det til vv bereder når vi er i uthavn og den er på 800w ettersom det skulle gi 800 w kontinuerlig. det klarte det ikke, koplet bereder direkte til aggregat uten noe annet, sveiv i ett minutt så stoppet det overbelastet prøvde flere ganger med samme resultat. klaget til flak og de innrømmet at det ikke klarer 800w bare ca 600w. prøvde å få penga igjen men fikk ikke det, så nå har jeg det til å drive laderen om nødvendig (ikke brukt til det enda) så for meg var det meget dårlig investering, skulle ha kjøpt et på 1.5 eller 2 kw mer anvendelig det tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 Hva har du tenkt å bruke aggregatet til? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ida Marie III Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 Har den Kippor 1000 selv, Den driver greit V.V.berederen, og vedlikeholds laderen samtidig. Men er batteriene tappet kraftig ned, må den gå en 20 min tid bare med laderen, før en legger inn V.V.berederen, ellers tripper den.. Kunne tenkt meg en Gen. som var 1200 til 1500 w, og noenlunde samme vekt, men har ikke funnet det så langt... Den jeg har nå, greier nemlig ikke å drive microen på 700w, etter som den tydeligvis trekker sykt mye i starten... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 Jeg tror det er litt for liten effekt (800W) til at du blir fornøyd. Bruker Honda EU20i innimellom i uthavn med lang skjøteledning innimellom til å lade, lage kaffe, og å varme vann. Sjonglerer mellom de tre:-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Hakkannen Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 .klaget til flak og de innrømmet at det ikke klarer 800w bare ca 600w. prøvde å få penga igjen men fikk ikke det,Beklager litt offtopic her, men du har jo fått en mangelfull vare, altså i dette tilfellet et aggregat som ikke er som du ble forespeilet. Kjøpsloven sier litt om dette. Hvis du ble forespeilet at aggregatet skulle kunne gi 800w og de innrømmer at det bare kan gi 600w er det deres problem og de burde de lagt seg flate og tilbudt deg å ta det tilbake. Nå er det jo egentlig ubrukelig til bruken du kjøpte det for. Noe annet hvis det viste seg at varmtvannsberederen din trakk mer enn 800w i starten, men her leverer ikke aggregatet i nærheten av hva du har blitt lovet. Også Flak må forholde seg til norsk kjøpslov som alle andre næringsdrivende som her i landet. Velmenende ment; ikke gi deg! Litt om slikt her. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 27.September.2014 Del på Facebook Svart 27.September.2014 Har akkurat samme erfaring med dette aggregatet. Opplyste da jeg handlet at jeg så for meg å bruke det til varmtvannsbereder og lader (ikke samtidig). Da frarådet forhandler forsåvidt kjøp da det ville være for knapt til varmtvann selv om det er oppgitt til 800w kontinuerlig. Jeg tok likevel sjansen da jeg primært ville bruke det til laderen, men også her ble det problemer selv om laderen er oppgitt til noe under 800 watt. Jeg klaget også til forhandlere som konsulterte Flak og fikk avslag på reklamasjon da de mente jeg hadde fått beskjed om at 800w var for optimistisk ved kjøp. Et godt spørsmål da er jo hvorfor de ikke opplyser dette på nett og i katalogen? Aggregatet er nå solgt brukt til en som ikke trengte så høy kapasitet (var åpen om hvorfor jeg solgte). Jeg mener også at de her burde tatt det i retur, men synes det ble ugreit å klage for høyt i og med at de langt på vei antydet at varen ikke holdt hva den lovet allerede ved kjøp. Tydelig at flere har klaget. Synet mitt på Flak og lokal forhandler som seriøse aktører er nok blitt litt redusert. Positive sider er at aggregater er veldig lett og starter veldig greit, i tillegg til at det er billig. Synes dog det bråket ganske godt og kan på ingen måte sammenliknes med f.eks Honda i støybilde. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 (redigert) se side 17 i bruksanvisningen her for informasjon vedr. hvor mye strøm forskjellige typer forbrukere kan trekke ut av et 1000/900W ekte sinuskurve digitalt strømaggregat se side 18 i bruksanvisningen her for informasjon vedr. hvor mye strøm forskjellige typer forbrukere kan trekke ut av et modifisert sinuskurve strømaggregat se side 18 i bruksanvisningen her for informasjon vedr. hvor mye strøm forskjellige typer forbrukere kan trekke ut av et modifisert sinuskurve strømaggregat http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/Manuals/17-452_man.pdf se side 17 her for tilsvarende informasjon på et enklere og rimeligere strømaggregat uten sinuskurve http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/Manuals/17-426_man.pdf Redigert 28.September.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
haugi Svart 28.September.2014 Del på Facebook Svart 28.September.2014 Kjøpte nettopp et Stanley aggregat på 1000 watt. Vet ikke helt hva jeg skulle med det, men syntes det var så billig at det kunne være kjekt å ha. Har ikke pakket det ut ennå. Noen som har erfaring med det? Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 29.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2014 Nå er det slik at det er en kamerat som lurer på å handle.....Men skulle jeg kjøpt et selv skulle det vært brukt til vv bereder og lader. Da skjønner jeg at det ikke er noe for meg ivertfall Det var veldig lett og lite og gikk stille....sånn sett var det glimrende men vis det ikke leverer mer enn 600 w hjelper det jo ikke...... Takker for tips... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.