Jump to content

Skulle starte motoren (OMC V8 bensin) idag..


bjwa

Recommended Posts

Godt å høre at ting fungerer! De wirene er det lurt å være obs på, jeg hadde en rutine med å smøre dem FØR vinterlagring...

 

Nå har jeg imidlertid satt inn SeaStar hydraulisk styring. Kanskje jeg en gang til høsten får sjøsatt og prøvd den også, etter at ny overtidsperiode er over og jeg har overhalt starteren....

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

-Dette høres egentlig bare ut som du har for dårlig batteri

 

-Når du vrir nøkkelen sier det tikk.Dette er tannhjulet på startmotoren som legger seg innpå svinghjulet

-neste steg er at den skal turne motoren, dette vil ikke skje visst du har for dårlig batteri...Men visst batteriet er bra så skal startmotoren prøve å dra rundt motoren (selv om den sitter fast) da vil den lage littt sånn summe lyd eller hva jeg skal si...visst dette er tilfelle må du bare ta ut tenningen...eller svir du start motoren...Det er veldig viktig at kablene på start systemet er i bra srand dvs. ikke eiringer og dårlige koblinger

 

-Husk at uansett hva du tar i sylinderne for å løsne de, så ikke ta for mye.(Det du sprøyter inn vil jo blande seg med motoroljen)Visst det reagerer med motor oljen kan det foreksempel lage snerke å tette olje pumpen.Jeg tror egentlig ikke det vil skje..Husk alt med måte

 

 

-Jeg tror det er nokk med ett bedre batteri,visst ledningene er i orden

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...