Jump to content

Vurderer å sand-/kalkblåse vekk bunnstoff - erfaringer?

Key Freak

Recommended Posts

Jeg har løftet båten på land for i år, og ser at skroget under vannlinjen innbyr til en del jobb. Jeg har ligget i ferskvann siden 2010, og stoffing har dermed vært en enkel og rask affære. Etter en sesong i sjøvann ser jeg at bunnstoffet ikke er like bra overalt. Dessuten er det mye som er løst, og fra tidligere eiere ligger det en del gamle lag som gjør skroget nokså ujevnt.

Er det noen som har erfaring med å få skroget sand- eller kalkblåst? Jeg har dessuten sett at tørr-is også er en metode. Strengt tatt kunne jeg tenke meg å sette bort hele jobben, inkl. påføring av ny primer og nytt bunnstoff. Det er selvfølgelig litt avhengig av pris.

Del gjerne erfaringer eller kom med tips om firmaer som påtar seg slike jobber. Båten står på land i Drammen.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...