Jump to content

Kalesjen har ikke den fargen jeg bestilte,hva kan jeg kreve?


nomen

Recommended Posts

Kalesjen jeg bestilte for ca 1 mnd siden,har ikke den fargen jeg ba om.

 

Jeg bestilte en sandfarge,men kalesjen er offwhite.

 

Selgeren har inrømmet feilen.

 

Prisen på kalesjen er i utgangspunktet 17 000 kr.

 

Har ikke diskutert dette med selger enda,men hvis jeg skal "være grei" og kjøpe kalesen som den er,bør jeg få en reduksjon på prisen.

 

Spørsmålet er hvor mye?

 

Jeg ønsker ikke å komme med urimelige krav,men jeg gidder jo ikke å betale i nærheten av opprinnelig pris når varen ikke er som bestilt.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Halv pris? Ville gjerne spurt selgeren om hva han tenker slik at han kan komme med et tilbud. Så kan du heller si deg enig eller uenig i det. Han har innrømmet feilen og dermed akseptert at du ikke er forpliktet å kjøpe kalesjen. Gjerne han ønsker å bli kvitt den for å dekke materialutgiftene? Hvis han ikke kommer med noen forslag kan du gjerne selv foreslå en pris. Men pruter du for mye kan du risikere at selgeren heller velger legge kalesjen ut på finn eller sy den om i håp om å få dekket utleggene sine, så ville ikke bydd en urimelig lav pris heller.

Link to post
Share on other sites

Jeg syns å be om halv pris er på grensen til å være frekk, tror jeg ville følt meg som at jeg bare utnyttet situasjonen.

En off white kalesje er jo like bra og fin, men det er jo ikke den riktige kalesjen, det forstår jeg godt.

Tror jeg ville bedt selger å foreslå en kraftig reduksjon i prisen, hvis det ikke kommes til enighet kan du jo bestille den sandfargede.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...