nomen Startet 2.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2014 Kalesjen jeg bestilte for ca 1 mnd siden,har ikke den fargen jeg ba om. Jeg bestilte en sandfarge,men kalesjen er offwhite. Selgeren har inrømmet feilen. Prisen på kalesjen er i utgangspunktet 17 000 kr. Har ikke diskutert dette med selger enda,men hvis jeg skal "være grei" og kjøpe kalesen som den er,bør jeg få en reduksjon på prisen. Spørsmålet er hvor mye? Jeg ønsker ikke å komme med urimelige krav,men jeg gidder jo ikke å betale i nærheten av opprinnelig pris når varen ikke er som bestilt. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hakkannen Svart 2.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2014 Halv pris? Ville gjerne spurt selgeren om hva han tenker slik at han kan komme med et tilbud. Så kan du heller si deg enig eller uenig i det. Han har innrømmet feilen og dermed akseptert at du ikke er forpliktet å kjøpe kalesjen. Gjerne han ønsker å bli kvitt den for å dekke materialutgiftene? Hvis han ikke kommer med noen forslag kan du gjerne selv foreslå en pris. Men pruter du for mye kan du risikere at selgeren heller velger legge kalesjen ut på finn eller sy den om i håp om å få dekket utleggene sine, så ville ikke bydd en urimelig lav pris heller. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 2.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2014 Halv pris bør være akseptabelt for begge parter. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 2.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2014 Halv pris, men kun hvis du kan leve med fargen. Ellers, krev fargen du bestilte og betal avtalt pris. Husk å prøve kalesjen for riktig passform før endelig oppgjør da viljen til å rydde opp hos enkelte ofte synker etter at pengene er mottatt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 2.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2014 Jeg ville sagt 10.000,- Vil tro den har såpass verdi for deg? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 2.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2014 Halv pris er urimelig lavt.Får du avslag på 5-6tusen bør du vere fornøyd,da er det ikke mange kronene selger sitter igjen med.Eller bytt til ny farge og betal fullpris. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
nomen Svart 2.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2014 Takk for svar,jeg venter fortsatt på svar fra selger. Så får vi se hva det ender med. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Janoho Svart 2.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2014 Jeg syns å be om halv pris er på grensen til å være frekk, tror jeg ville følt meg som at jeg bare utnyttet situasjonen. En off white kalesje er jo like bra og fin, men det er jo ikke den riktige kalesjen, det forstår jeg godt. Tror jeg ville bedt selger å foreslå en kraftig reduksjon i prisen, hvis det ikke kommes til enighet kan du jo bestille den sandfargede. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2014 Vent og se hva selger foreslår og ta stilling til det da. Ta en tenkepause før du svarer ham! Men hvis du i utgangspunktet ikke vil ha denne kalesjen grunnet feil farge så er det jo ikke noe å diskutere. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
nomen Svart 3.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2014 Snakket med selger nå, de la seg flate og beklaget. De skulle umiddelbart sette igang å lage ny i riktig farge. Så da ender alt bra, jeg får kalesjen slik jeg ønsker og betaler det som er avtalt. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
index Svart 3.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2014 Så bra! Ingenting er bedre enn å få det du har bestilt, feil farge vil bli et irritasjonselement uansett hvor billig den blir. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.