All In Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Snakker vi spareparts her Worry? Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Momentet for tiltrekning av dyser ER meget kritisk! Drar man for hardt til, kan man risikere at toppen sprekker i bunn av hullet der dysa går igjennom toppen. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Det er ikkje rare momentet som skal til på en M6 mutter. Vanligvis er det 14N hvis det er en mutter med holdfasthetsklasse 10,9. Dette kan du fint skrue fast med en 10-nøkkel, Ha gjerne en "dæsj" med locktite på gjengene om du har det i nærheten, men eg bruker det stort sett aldri, og det har aldri løsna for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Når dysa er løsna bør du ny pakning til den også for å unngå lekkasje. Lekkasje her kan raskt spise seg større. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Når dysa er løsna bør du ny pakning til den også for å unngå lekkasje. Lekkasje her kan raskt spise seg større. Sant det ! Lekkasjen i dag skyldes nok pinskrua, men jeg bestiller opp pakning etterhvert så jeg får byttet denne i løpet av vinteren. Takk for tips ! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Når dysa er løsna bør du ny pakning til den også for å unngå lekkasje. Lekkasje her kan raskt spise seg større. Det er pakning, 26 du mener ? Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Det er pakning, 26 du mener ? nederst til venstre står det refer to fig 9. Der finner du trolig også pakning du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 (redigert) Fig 9 er dette: 41 119625-11870 PROTECTOR, NOZZLE42 119625-11880 SEAT, NOZZLEEr det ikke mere trolig at de er 26 på forrige innlegg, Frode ? Redigert 8.Oktober.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Skal du ta ut dysen så skifter du 41. 42 Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 (redigert) Skal du ta ut dysen så skifter du 41. 42 akkurat hva jeg skulle frem til ja. Men ta med pakning fra forrige skisse også. Demontering krever ofte mye småsnacks ved montering igjen ;) (er deleansvarlig på bilverksted, så dette er dagligdags ;) ) Dette gjelder uansett om du bare løsner eller om du demonterer helt. Redigert 8.Oktober.2014 av Frode NeergÃ¥rd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Og, bestiller opp disse 2 også. Takk for tips. Båten skal opp om en uke, så jeg får ta dette i opplag, skjønner jeg. Må det noen form for lufting før montering av dysa ? Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Lurt å lufte etter montering før start. For å få ut luft fra dyserør. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Mener du alle dysene, Frode ? Eller bare et par runder på starter så jeg ser jevn dusj fra den jeg har ute ? Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 kun den du har løsna ja. Fortesten, om den er veldig lettstartet kan du droppe det, da den nok starter på resterende sylindre, og da er lufta raskt ute av den ene. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Ja, den er veldig lettstartet, så jeg dropper lufting. Takk ! Har bestilt dette fra www.dieselpartseurope.com 2 x BOLT (119175-11910) = €6.68 1 x SEAT, NOZZLE (119625-11880) = €3.11 1 x PROTECTOR, NOZZLE (119625-11870) = €7.87 +Yanmar Marine 129470-11920 Genuine OEM Cock Nozzle Gasket= 2,38 Sitér dette innlegget Link to post
Fritidsfiskrn Svart 19.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2016 (redigert) Momentet står i Service Manualen: side 1 -13. Der står det at momentet er: N = 5.9 - 6.9 og i (kgf)*m = (0.6 - 0.7) på fuel injection nozzel clamp nut M6*1.0 Her er div.manualer på Volvo og Yanmar motorer: http://www.albinmotor.com/AlbinMotor/ovrigtYanmar.html Redigert 19.Januar.2016 av Flisteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.