Jump to content

Isolering av Servopumpe til Mercury Verado 225 HK


karlbru

Recommended Posts

Hei igjen.

 

Pga. hyling fra servopumpa til Veradoen så skal denne isoleres i en egen opphengt kasse.

 

Ønsker å legge noe skikkelig lydisolerningsopplegg på innsida av kassa.

Er det noen som har erfaring med hva som er gode saker?

Det trenger ikke være tykke saker bare isoleringsverdien er god.

 

Type matte og forhandler ønskes om noen vet dette.

 

Takker så mye å forhånd:-)

Link to post
Share on other sites

Var ombord i en båt med en 2009-modell Verado 225 i dag og der var servopumpa montert i en liten støyisolert plastboks som så ganske fiks ut, tydeligvis original Mercury. Tror det stod TRW på selve pumpa inni.

Boksen kan sees her http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/275%20VERADO%20(4-STROKE)(6%20CYL.)/1B517434%20%26%20Up/Pump%20Kit-Power%20Steering(892440A08-892440A09)/parts.html

 

 

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Takk GeirV! Da har eg funnet ut at det ikke skal være slik! Så da er det bare å begynne å feilsøke.

 

Har ulelyd som tiltar når eg svinger og som er lavere når eg ikke flytter på rattet.

Hei :-) Har du funnet ut noe mer om hvorfor denne ulinga kommer fra servopumpa til Veradoen? Har ikke tenkt noe mer på det rett og slett. Har bare prøvd å lufte iht. instruksjonsbok, men det er ingen forskjell.

Tenkte å prøve de på Ravns Garage, men ville høre om du hadde noe først. Denne ulinga er utrolig sjenerende for å si det mildt.

Link to post
Share on other sites

Eg skal bytte olja. Flere som sier de har hatt samme ulyd på både bilær og båtær, som ble løst med oljeskift. 

 

Tipper den olja som står på mitt anlegg er fra når båten var ny. 2007. Så om det er problemet så er det ikke akkurat snodig om det er litt ulyd. Kjenner også litt "hakking" når eg ratter, så luft i kombinasjon med gammel fuktig olje vil jo ikke være bra.

 

Har snakket med flere som har likt utstyr som ikke har denne lyden, så den skal ikke være der.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...