BMW X1 Startet 9.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2014 Noen som kan hjelpe meg?, hva heter denne delen som leker olje i underkant (markert med pil) som sitter på en Mercruiser 2.8 ES 2006 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 9.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Litt vanskelig å sjå på bildet, men det ser ut som at det kommer en vannslange inn til delen på venstre bildekant. Eg tipper det er oljekjøleren du har tatt bilde av. Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2014 Det kommer en vannslange inn på delen. Er vel mulig å skifte en pakning på oljekjøler for at det ikke skal leke olje? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Jeg ville også tippe oljekjøler. Litt vanskelig å se utifra bildet. Så er det vel oljefilteret vi ser oppe til høyre i bildet ditt. Kan jo lekke her også. Skisse: Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
BMW X1 Svart 10.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 kjøpte båten tidligere i høst, og i følge selger av båten så har han ikke etterfylt noe olje på motor. Kunne se noen dråper i underkant på oljekjøler, det er kanskje mest trolig at det leker her? Får prøve å gjøre rent rundt oljefilter og oljekjøler og starte opp motor og se om jeg klarer å se hvor det leker. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2014 Høres ut som en god plan. Ikke demonter noe før du har sjekket nærmere. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
BMW X1 Svart 11.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2014 Ser ut som det leker fra oljekjøler, må vel løsne 3 skruer og skifte noen o-ringer. Går det greit å bruke båten til jeg får byttet o-ringer på oljekjøler ? Motor er en 2006 mod. Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 18.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2014 skiftet o-ringer og en metall pakning. men det leker fremdeles olje når motor har høyt turtall. skjønner ikke hvor oljen kommer fra men det er dråper av olje på undersiden av oljekjøler. kan se ut som motor bruker litt olje, etter at jeg overtok båten. kan ikke se at det leker noe olje fra oljebeholder heller. noen som har noen gode råd ? Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 18.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2014 Skiftet o-ringer og en metallpaknig på oljekjøler i dag. Leker fremdeles ut olje ved høyt turtall, må jeg bare kjøpe ny oljekjøler ? Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 19.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2014 Sort motor er noe riktig herk, har selv en Mercruiser 4,2 med en liten oljelekkasje som er knøtt umulig å finne på grunn av fargen. Det er såpass lite i mitt tilfelle at jeg har latt det være som det er, vasker motorrommet et par ganger i året uansett. Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 19.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2014 Da fant jeg endelig ut hvor oljelekasjen kommer fra, det drypper fra skruen som er i bakkant av oljekjøler.Men for å få skrudd til skruen må jeg kanskje løsne enden av oljekjøler igjen for å få strammet skruen. Får ikke plass til noe pipe og skralle for å stramme den siden starter kommer i veien. Slik det kan se ut må jeg til med en stor skiftenøkkel eller fastnøkkel. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 19.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2014 Bra du fant ut av det. Er det pakning (kobberpakning/dowty seal) bak bolten, burde du bytte denne også. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
BMW X1 Svart 19.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2014 Har tatt en titt på tegningen som jeg fant på nettet, ser ut som det er en termostat med en pakning. Er kanskje like greit å bytte termostat og pakning når man først holder på. Sitér dette innlegget Link to post
Tippmann75 Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Hei bmw316 Jeg sliter nå med samme sak som du her refererer til, det drypper olje fra oljekjøler. Har konkludert med at det er sammenkoblingen mellom oljekjøler og motor som lekker, men får det ikke tett. prøvde å demontere kjøler å bytte O-ring uten at dette har hjulpet. Hadde satt stor pris på om du kunne fortelle litt mer detaljer om nøyaktig hva som var lekk og hva måtte til for å fikse saken ? Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 (redigert) Hei Tippmann75 Trodde det var oljekjøler som lekte olje i første omgang, så byttet 3 o-ringer og en stor metallpakning på oljekjøler. Lekte fremdeles olje og jeg fant ut at lekasjen var fra bolten som er markert med rød firkant, sitter bak oljekjøler på motor. klarte å skru den fast med en stor fastnøkkel, måtte stramme litt og litt siden det ikke var mye plass til å stramme mye om gangen. Oljen lekte fra bolten og det rant ned på baksiden og drypte fra oljekjøler og ned i dørken på båten. fikk strammet bolten og lekasjen ble borte. Har brukt båten en 35-40 timer i år uten at det har lekt en dråpe olje. Håper du finner ut av lekasjen din. Redigert 9.Juli.2015 av bmw316 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tippmann75 Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Takker ,, da skal det testet i ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
gnrk Svart 7.Juni.2016 Del på Facebook Svart 7.Juni.2016 Fy fader som jeg digger baatplassen. Har stått på hue nede i kjeller'n i kveld for å lete etter den irriterende lekkasjen er uten å finne det ut. Symptomene mine er kliss like som hos trådstarter, og selv om jeg ikke klarer å se bak der skal jeg nok klare å trekke til litt. Er det noen som vet hvilke dimensjon denne bolten har? Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 7.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2016 Dimensjon på bolten er 34 mm, jeg kjøpte en billig fastnøkkel på Biltema. Da klarte jeg å stramme bolten litt etter litt. Har ikke kommet en dråpe siden jeg strammet til bolten. Sitér dette innlegget Link to post
gnrk Svart 7.Juni.2016 Del på Facebook Svart 7.Juni.2016 Supert. Skal gjøre et forsøk i morgen. Det er så trangt der nede at man må velge om man skal bruke verktøy, øyer, lys eller hånd. Kun en av delene om gangen. Da blir det vanskelig å finne lekkasjer. Og svart motor...... Dårlig idé. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.