Jump to content

Ny båt


Morten_L

Recommended Posts

Da har jeg kjøpt ny båt :flag:

En EOL 30, 1978 mod http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...TU131133&pos=54

Skal hente den 13 mai. Jeg har aldri vært borte i EOL 30, noen som har erfaringer? eller spesielle ting en må passe på?

 

Bilde.

 

Bare sånn for ordens skyld, har ikke tengt å selge Moodyen, EOL'en er kun tengt å ha til Moodyen er ferdig. Så er det en bekjent som skal kjøpe den

 

 

Morten

Link to post
Share on other sites

:flag:

 

Gratulerer med "ny" seilbåt!

 

Kan ikke hjelpe deg med spørsmål om "båt med klut", der har jeg ikke peiling. :wink:

 

Håper min "nye båt" dukker opp på FINN snart :confused:

 

Har vaklet fælt i det siste om hva jeg skal kjøpe, og hvor mye jeg skal legge i båt.

 

På tide å finne en nå - begynner å haste. Må imidlertid ikke forhaste meg..., kan gjøre mye dumt da.

 

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Bilde

 

Sa ja til denne i dag. Gladiator 33. Er det noen som kjenner godt til denne typen da det ikke er så mye opplysninger å finne på nettet.

 

Så vi får gratulere hverandre så mye!

<{POST_SNAPBACK}>

Gratulerer så mye!

Jeg har litt kjenskapt til Gladiator 33, en bekjent hadde en sånn før, og jeg var mye ute å seilte med han(det var han jeg lærte å seile av). Min erfaring med båten er at det er en solid og sjøsterk båt, men gjennomtenkte løsninger. Kanskje med unntak av køyene under dekk i salongen (bak sofaryggen) som jeg synes kanskje burde vært byttet ut med skap/hyller. Har vært 5stk på 2ukers ferie til danmark/sverige i den og det funka veldig bra.

 

Sitat fra Seilmagasinet.no:

Gladiateur 33– eller Gladiator 33 som den også blir kalt – er blant de første franske båtene på det norske markedet. Det dreier seg om en 3/4-tonner konstruert av britiske Holman & Pye og bygd av Henri Wauquiez i Frankrike. Båten er solid og enkel i sin løsning, og sjøverdighet er et stikkord som går igjen i mange detaljer. Køyene var standard utrustet med lebrett, likeså var det belte ved navigasjonsbordet, så navigatøren skulle holde seg på plass i overhendig sjø. Det fins ikke så mange båter av typen i Norge.

 

Seilmagasinet har også testet den i nummer 7-8/77 og et senere nummer, finner ikke det i farta. Hvis du er abbonent kan du laste dem gratis ned

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Bavaria. En 32 Holiday.

 

Skal overta den til helgen og gleder meg til fremtidige Bavariakrangler her på Baatplassen!

 

(men selvsagt mest til å være på sjøen)

<{POST_SNAPBACK}>

 

:lol: :lol: Nå har du ertet på deg hele "svenske fanklubben", blir nok ikke mye tid på sjøen for deg i sommer, men krampe i tastatur fingrene, det får du. :lol::lol:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

:lol: :lol:  Nå har du ertet på deg hele "svenske fanklubben", blir nok ikke mye tid på sjøen for deg i sommer, men krampe i tastatur fingrene, det får du.  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

:lol::lol:

Frykter jo det da....heldigvis har jeg ikke nettilgang i båten. Skal bli greit å finne ut en gang for alle om Bavaria duger eller ikke. Klart det er kjipere enn en Hallberg Rassy, men etter min inspeksjon av båten kan jeg virkelig ikke se at den står tilbake for de vanlige norske og svenske 70 og tidelig 80 tallsbåtene hva gjelder kvalitet.

 

Men tiden får vise, satser på det beste! :crazy:

Link to post
Share on other sites

Kjører gjenbruk av gammel tråd jeg også.

Har vært og skrevet kontrakt på "ny" båt i dag. Så nå slipper jeg å ta Bastøfergen til Hortenstreffet. Slipper også forhåpentligvis å svømme til Skjærhalden Havnefestival når den tiden kommer. :wink:

Får båten på onsdag, så da blir det nok tur den langhelgen ja! Det ble en 88-mod Fjord 880. Kanskje noen kjenner den igjen? Har hørt hjemme i Drøbak.

Bilde

Link to post
Share on other sites

.....Har vært og skrevet kontrakt på "ny" båt i dag.

Så ble det båt på deg, likevel, GeirFrode - gratulerer! Da ses vi vel både på Skjærhalden og i Horten, da! :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Sa ja til denne i dag. Gladiator 33. Er det noen som kjenner godt til denne typen da det ikke er så mye opplysninger å finne på nettet.

<{POST_SNAPBACK}>

Oppdaget denne her, først i dag!

Gladiator 33, ja. Kjenner forsåvidt til familien, ja. Hadde selv en båt som het Centurion 32 - av samme designer, Holman & Pye fra England og båten var bygd av Henri Wauquiez-verftet i Frankrike. Var meeeget fornøyd med denne båten! Holman & Pye kan vel sies å være en av Englands mest anerkjente båt-designere (på den tiden...). De har sans for linjer, samtidig som de skaper sjødyktige skrog, og var mere opptatt av estetikk og funksjonalitet enn bare "volum" under dekk.

 

H. Wauquiez er vel også en av de "mere seriøse" verftene i Frankrike, d.v.s. mindre serier og satsing på kvalitetskontroll.

 

Lykke til, Gladiator!

:nono:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...