Morten_L Startet 25.April.2005 Link til dette innlegget Startet 25.April.2005 Da har jeg kjøpt ny båt En EOL 30, 1978 mod http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...TU131133&pos=54 Skal hente den 13 mai. Jeg har aldri vært borte i EOL 30, noen som har erfaringer? eller spesielle ting en må passe på? . Bare sånn for ordens skyld, har ikke tengt å selge Moodyen, EOL'en er kun tengt å ha til Moodyen er ferdig. Så er det en bekjent som skal kjøpe den Morten Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Gratulerer med "ny" seilbåt! Kan ikke hjelpe deg med spørsmål om "båt med klut", der har jeg ikke peiling. Håper min "nye båt" dukker opp på FINN snart Har vaklet fælt i det siste om hva jeg skal kjøpe, og hvor mye jeg skal legge i båt. På tide å finne en nå - begynner å haste. Må imidlertid ikke forhaste meg..., kan gjøre mye dumt da. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Gratulerer, Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Gratulerer med ny båt - synes det virket som om du har fått mye for pengene! Kjenner desverre ikke båten... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Morten_L Svart 25.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Gratulerer, <{POST_SNAPBACK}> Du får ha en gratulasjon med nybåten du også!Må være en god følelse å gå ombord i en NY båt hvor alt virker++ Sitér dette innlegget Link to post
Ancas Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Gratulerer med kjempefin båt !!! Sitér dette innlegget CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post
Mamba29 Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Gratulerer med ny båt Ta en titt under "Båtfakta" på www.sailguide.se der vil du finne en del opplysninger om båten. Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Gratulerer og lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 (redigert) Sa ja til denne i dag. Gladiator 33. Er det noen som kjenner godt til denne typen da det ikke er så mye opplysninger å finne på nettet. Så vi får gratulere hverandre så mye! Redigert 26.April.2005 av Sailing metal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 gratulerer begge to :-) tj Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Får hive meg på jeg også: Ser ut til at jeg er blitt eier av denne: Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 26.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Sa ja til denne i dag. Gladiator 33. Er det noen som kjenner godt til denne typen da det ikke er så mye opplysninger å finne på nettet. Så vi får gratulere hverandre så mye! <{POST_SNAPBACK}> Gratulerer så mye!Jeg har litt kjenskapt til Gladiator 33, en bekjent hadde en sånn før, og jeg var mye ute å seilte med han(det var han jeg lærte å seile av). Min erfaring med båten er at det er en solid og sjøsterk båt, men gjennomtenkte løsninger. Kanskje med unntak av køyene under dekk i salongen (bak sofaryggen) som jeg synes kanskje burde vært byttet ut med skap/hyller. Har vært 5stk på 2ukers ferie til danmark/sverige i den og det funka veldig bra. Sitat fra Seilmagasinet.no: Gladiateur 33– eller Gladiator 33 som den også blir kalt – er blant de første franske båtene på det norske markedet. Det dreier seg om en 3/4-tonner konstruert av britiske Holman & Pye og bygd av Henri Wauquiez i Frankrike. Båten er solid og enkel i sin løsning, og sjøverdighet er et stikkord som går igjen i mange detaljer. Køyene var standard utrustet med lebrett, likeså var det belte ved navigasjonsbordet, så navigatøren skulle holde seg på plass i overhendig sjø. Det fins ikke så mange båter av typen i Norge. Seilmagasinet har også testet den i nummer 7-8/77 og et senere nummer, finner ikke det i farta. Hvis du er abbonent kan du laste dem gratis ned Morten Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 26.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Får hive meg på jeg også: Ser ut til at jeg er blitt eier av denne: <{POST_SNAPBACK}> Gratulerer til deg også! Ser ut til at både den ene og den andre har skaffet ny tonnasje Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 27.April.2005 Link til dette innlegget Svart 27.April.2005 Gratulerer alle tre Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Baywatch Svart 27.April.2005 Link til dette innlegget Svart 27.April.2005 Gratulerer også alle tre. Sebaldus: Hva slags båt er det du har kjøpt? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 27.April.2005 Link til dette innlegget Svart 27.April.2005 Sebaldus: Hva slags båt er det du har kjøpt? <{POST_SNAPBACK}> Bavaria. En 32 Holiday. Skal overta den til helgen og gleder meg til fremtidige Bavariakrangler her på Baatplassen! (men selvsagt mest til å være på sjøen) Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 27.April.2005 Link til dette innlegget Svart 27.April.2005 Bavaria. En 32 Holiday. Skal overta den til helgen og gleder meg til fremtidige Bavariakrangler her på Baatplassen! (men selvsagt mest til å være på sjøen) <{POST_SNAPBACK}> :lol: Nå har du ertet på deg hele "svenske fanklubben", blir nok ikke mye tid på sjøen for deg i sommer, men krampe i tastatur fingrene, det får du. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Sebaldus Svart 27.April.2005 Link til dette innlegget Svart 27.April.2005 :lol: Nå har du ertet på deg hele "svenske fanklubben", blir nok ikke mye tid på sjøen for deg i sommer, men krampe i tastatur fingrene, det får du. <{POST_SNAPBACK}> Frykter jo det da....heldigvis har jeg ikke nettilgang i båten. Skal bli greit å finne ut en gang for alle om Bavaria duger eller ikke. Klart det er kjipere enn en Hallberg Rassy, men etter min inspeksjon av båten kan jeg virkelig ikke se at den står tilbake for de vanlige norske og svenske 70 og tidelig 80 tallsbåtene hva gjelder kvalitet. Men tiden får vise, satser på det beste! Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 27.April.2005 Link til dette innlegget Svart 27.April.2005 I det minste er det bedre WLAN dekning i Bavaria, for skrogsidene er så tynne at de ikke hemmer signalene noe særlig Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 27.April.2005 Link til dette innlegget Svart 27.April.2005 I det minste er det bedre WLAN dekning i Bavaria, for skrogsidene er så tynne at de ikke hemmer signalene noe særlig <{POST_SNAPBACK}> Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 30.April.2005 Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 Kjører gjenbruk av gammel tråd jeg også. Har vært og skrevet kontrakt på "ny" båt i dag. Så nå slipper jeg å ta Bastøfergen til Hortenstreffet. Slipper også forhåpentligvis å svømme til Skjærhalden Havnefestival når den tiden kommer. Får båten på onsdag, så da blir det nok tur den langhelgen ja! Det ble en 88-mod Fjord 880. Kanskje noen kjenner den igjen? Har hørt hjemme i Drøbak. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 30.April.2005 Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 .....Har vært og skrevet kontrakt på "ny" båt i dag.Så ble det båt på deg, likevel, GeirFrode - gratulerer! Da ses vi vel både på Skjærhalden og i Horten, da! :o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Avsluttet2 Svart 30.April.2005 Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 grattis!!!!!! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 30.April.2005 Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 Gratulerer en masse med en flott båt.... Regner med at min neste blir en slik eller kanskje en Baltic. Vel får prøve den jeg har først før jeg starter med å lese annonser seriøst... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Walter_S Svart 30.April.2005 Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 Sa ja til denne i dag. Gladiator 33. Er det noen som kjenner godt til denne typen da det ikke er så mye opplysninger å finne på nettet. <{POST_SNAPBACK}> Oppdaget denne her, først i dag!Gladiator 33, ja. Kjenner forsåvidt til familien, ja. Hadde selv en båt som het Centurion 32 - av samme designer, Holman & Pye fra England og båten var bygd av Henri Wauquiez-verftet i Frankrike. Var meeeget fornøyd med denne båten! Holman & Pye kan vel sies å være en av Englands mest anerkjente båt-designere (på den tiden...). De har sans for linjer, samtidig som de skaper sjødyktige skrog, og var mere opptatt av estetikk og funksjonalitet enn bare "volum" under dekk. H. Wauquiez er vel også en av de "mere seriøse" verftene i Frankrike, d.v.s. mindre serier og satsing på kvalitetskontroll. Lykke til, Gladiator! :nono: Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.