tuffff Svart 29.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2015 Henta kalesjen hos Torvask på Tjøme, som Ben Sin anbefalte tidligere i tråden. Dersom den er like tett som den ble ren, så var det 2000 meget velanvendte kroner. Den var nesten helsvart inni av jordslag, og fremstår nå med kun noen meget svake skjolder på et lite område. Kalesjen er lys beige. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2015 Jeg testet Biotex-metoden i fjor, synes det hadde liten effekt. Brukte ca 2 liter pulver i badekaret, og så varmt vann jeg turte. Det jeg fikk god effekt av var å legge den på verandaen, helle over kraftvask fra Europris med glovarmt vann, og skure med langkost. Da rant det av mye møkk. Etter å ha impregnert den etterpå ble vi fornøyd med resultatet Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Arvid_A Svart 30.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2015 Lurer på om jeg skal prøve "Komodo-metoden" i år. Jeg har nå i flere år vasket kalesjen i Biotex-vann i badekaret, men er litt enig med Komodo i at resultatet ikke har blitt helt som ønsket. Hvilket blandingsforhold for vann/kraftvask brukte du? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2015 Det ble nok litt på gefulen, men jeg blandet sterkt! PS, kraftvasken fra Europris er billig og fungerer bra :-) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ben Sin Svart 30.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2015 Morsomt å høre tuffff. Selv om vår er nesten like fin (og tett) etter en sesong sender jeg den ned til Torvask i år også. Kan ikke fordra møkk på kalesjen. Og med mørk blå er det ikke mye måkedrit som skal til for å lage flekker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.