TKO84 Startet 28.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2014 Vi har nettopp kjøpt en Sandvik 28 med en 6 sylindret Bedford 330. Skal snart bytte olje på den og trenger å vite hvordan oljefilter jeg trenger. Det er ingen som vil gi meg et filter før de har sett hvordan det ser ut (Var ikke nok med bilde). Og jeg vil gjerne ha det klart til jeg skal gjøre jobben. Noen som vet hvilket filter jeg trenger? Se bilde. Tar gjerne imot tips om dieselfilter og impeller også! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 29.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2014 Har du prøvd å skru litt på filteret for å se om det står noe på undersiden? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
TMe Svart 29.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2014 Det finnes fortsatt firmaer som selger deler til Bedford. Du kan eks. høre med disse: http://www.seamasterint.com Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 29.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2014 (redigert) Oljefilteret du trenger avhenger av hvem som har levert mariniseringsutstyret. På motoren jeg hadde satt det Bowmnan varmeveksler og den hadde et mye kortere filter enn det på bildet og det var av innsatstype(sitter inni en beholder). Gjør det rent og ta det med til en forhandler som har kryssreferanselister. Det samme gjelder dieselfilteret på motoren. Du har, eller bør ha, et forfilter i tillegg. Saltvannspumpa di er sannsynligvis en Jabsco-pumpe og i så fall står typebetegnelsen på endelokket. Redigert 29.Oktober.2014 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.