Alvi Startet 29.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2014 Hei. Har en volvo tamd 61 som ikke stopper når nøkkel blir satt i stopp posisjon. Når motor skal stoppes, vris nøkkel et hakk tilbake, da skal solenoid gå på og motor stoppe, et hakk til tilbake og tenning går av. Ingen spenning til stopp solenoid og instrumentene går av ved det første hakket. Noen som har noen tips hva som kan gjøre dette? Kan det være selve nøkkelen? Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 29.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2014 Dette er helt sikkert ikke selve nøkkelen men kan være låsen som er slitt.. ellers holder jeg en knapp på at det er et rele som har tatt kvelden, eller har overslag i seg, eventuelt en gåen sikring. bare og få tak i et koblingsskjema og starte feilsøking.. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 30.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2014 Har du sjekket at solenoiden fungerer som den skal? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
SoBo Svart 30.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2014 Stoll solenoiden kan du testkjøre ved å sette spenning på. Tenningsbryteren kan du måle med et multimeter om det virkelig blir kontakt når du vrir over i stopp posisjon. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jossjur Svart 30.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2014 Hei Hadde samme problemet på min 61a. Du skriver at det ikke kommer spenning frem til solenoiden når du setter nøkkelen i stopp posisjon. Det kan være en av automatsikringene som er montert i den sorte boksen som sitter på motoren.Disse stikker ut som to som sorte tapper, og må trykkes inn for å resettes. Solenoiden er styrt av et rele som ligger inne i den sorte boksen, dette kan være defekt eller ha dårlig kontakt. Hvis du går inn i dokumentarkivet finner du el skjema over denne motoren, der er dette veldig godt tegnet- Jostein Sitér dette innlegget Link to post
Alvi Svart 30.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2014 Takk for svar. Klarer du å huske om instrumentene også ble slått av om den sikringen eller releet hadde gått? Denne boksen står veldig trangt til hos meg Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 30.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2014 Sikringer utløst, instrumentpanel "dødt", ingen funksjon på noe som helst. Følg lilla ledning, skal ha spenning hele veien når nøkkel vris til stopp-posisjon. mål ut fra tenningsbryter, inn og ut på rele og inn på stoppmagnet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.