Kristofferho Startet 3.November.2014 Del på Facebook Startet 3.November.2014 Jeg har akkurat gått til anskaffelse av ny båt, med Aqd40B-motor og VP 290DP-drev. Jeg har lite erfaring med innenbordsmotor og drev fra tidligere. Lurer først og fremst på hvor stor mengde glykol/vann som skal kjøres igjennom saltvannssiden. Er saltvannssiden ferdig konservert når bøtten med blandingen er tom og motoren skrues av, eller skal blandingen "holdes igjen" på noen vis? Hvor handler dere olje- og dieselfilter? Setter pris på alle svar her, både om motor og drev! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 4.November.2014 Del på Facebook Svart 4.November.2014 Hei, og velkommen til BP-forumet. Dette er et tema som du vil få opp mange treff på om du gjør litt søk her i forumet. Denne tråden blant annet - https://baatplassen.no/i/topic/75150-noen-som-har-oppskrift-paa-vinterkonservering/ . Nå bor ikke vi samme plass, så min lokalbutikk på Østlandet er neppe til hjelp.:) Men mye få du tak i på nett så lenge du vet motor- og delenummer på det du skal ha. Et eksempel - http://www.marinepartseurope.com/en/default.aspx . Veldig ofte vil nok filter være litt billigere på nett enn om du drar på merkeverksted/butikk. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Windy37GM Svart 4.November.2014 Del på Facebook Svart 4.November.2014 Følg denne :-) https://baatplassen.no/i/topic/95856-howto-demontere-drev-dpe-og-frostsikre-kad32424344/ Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.